Hej
Producere relevant indhold som har værdi for dine følgere.
1. Du kan starte med at lave en persona analyse - et billede af din forretnings ideelle kunde.
Vi kortlægger denne persons:
- interesserer
- værdier
- drømme og
- udfordringer
Persona eksempel:
Mette 38 år
-
Mor til 2.
-
Willas på 4 og Ronja på 7.
-
bor i Roskilde – har langt til arbejdet.
-
Sygeplejerske med skiftende arbejdstider
Udfordringer/frustrationer
Interesser:
- Indretning
- Træner
- Familie
Drømme:
Værdier:
- Spiser økologisk mad (ikke så meget som hun tror)
- Stemmer på alternativet / før SF
Eksempel:
Målet med enpersona er at skabe værdi for dine potentielle kunder. Her er min persona en kvinde-
Lad os sige du sælgerr træningsudstyr og du gerne vil lave et opslag på Facebook - Hvor du vil skabe værdi for din (Persona) Mette.
- Træningsøvelser hvor børn kan indgå
- Kom i form hjemme på stuegulvet 10 træningsøvelser
- Træningsvideo fra Youtube om træning med børn (behøver ikke være dit eget materiale)
Brug disse analyser og personaer på Facebook. Tal et sprog som vækker følelser og som skaber interesse. Find den rigtige”Tone of Voice” og brug den i din markedsføring.
Hvad er din målgruppes behov og hvordan opfylder du de behov, hvordan finde du af hvad de vil have og igen hvordan får du dem til at være loyale overfor din webshop og anbefale din webshop til venner, veninder og familie og på sociale medier:
Anonncer:
Så en relavant annonce kunne være, "10 træningsøvelser til... med billeder af en mor som træner med et barn i armene...
Mål er det lige med salg?
Du får følgere med interesse for det du taler om og du opbygger en relation med kunden - i taler det samme sprog og synes om de samme ting.. Når dine følgere skal bruge det du sælger kan du håbe på at de vælger din butik.
God arbejdslyst!!
René