Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Kadzo Transport Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er selvstændig vognmand, som har arbejdet for et kurer firma, de er gået konkurs og jeg har ikke fået 2 mdrs løn fra dem, nu står jeg så og har tabt 80.000KR og hele læsset vælter.

Er der nogen steder man kan få hjælp lån osv, min bank vil ikke hjælp...

Jeg havde ansættelses kontrakt og modtog lønseddle dog uden feriepenge, pension, mm.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lyrix,

Hvis du har ansættelses kontrakt, kan du gå til lønmodtagernes garantifond.

Hvis du er selvstændig og har skrevet faktura, så er du simpel kreditor og kan ikke gøre andet end se om der kommer noget ud af boet. Med andre ord, du er lidt på r****.

Beklager at det ikke hjælper, men sådan er spillereglerne.

Hvis det firma du har arbejdet for er personligt ejet kan man gå efter ejeren, men der er sjældent meget at komme efter.

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en ansættelseskontrakt?

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Kadzo Transport Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg de skriver jeg er ansat som vognmand,jeg har aldrig givet faktura til dem de har betalt mig og jeg har fået en lønsedel.

på kontraktens forside står der aftale om distribution så jeg ved ikke om den så ikke gælder som ansættelses kontrak.

Tilmeldt 18. Nov 16
Indlæg ialt: 68
Fra  GeareXperten Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en ansættelses så vil lønmodtagernes garanti fond dække din løn. Du skal bare kontakte dem om det.

Find alt fra gear, outdoor og all in one vr briller på GeareXperten.dk 

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Kadzo Transport Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

de kalder det afregnings bilag Hmm  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

har de trukket skat af din løn? Hvis ikke, så har du ikke været ansat som sådan - for det skal man jo af alle ansattes løn. Om du vil få godkendt en "ansættelseskontrakt" hvor du har modtaget penge uden skattetræk, tvivler jeg på. Også det, at du ikke har fået feriepenge peger mod ansættelse.

Har du fået pengene og bogført i et CVR nr - så har du givet været selvstændig - som så kan ha være omgåelse af kildeskattelov - men det er der for få oplysninger til jeg tør gætte på

Du skal i alle fald da prøve at henvende dig til lønmodtagerenes garantifond - som givet ud over ansættelses kontakt givet skal se lønsedler o.l.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Kadzo Transport Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aftale om distribution, jeg ved ikke om det er lige som en ansættelses kontrakt...... men jeg har aldrig skrevet en faktura til dem.......de batalte mig og sendte noget de kalder afregningsbilag....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

afregningsbilag er når man ikke sender faktura men betaler i stedet sender afregningsbilag - en omvendt faktura - Jeg tror desværre ikke du har nogen muligheder i lønmodtagernes garantifond. Prøv dog i alle fald, men forvent ikke noget, og pengene vil formentlig være tabt, selv om du skal anmelde kravet i boet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)