Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pattent og regler for ure

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hey,

jeg står og skal til at importere nogle ure hjem og er lidt i tvivl om, hvilke regler der er vedrørende bestemte designs og om der findes patent på bestemte ure? eventuelt nogle som har en hjemmeside eller har erfaring vedrørende ovenstående

Hilsen Lukas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent er noget man får på teknik - det du søger er designbeskyttelse og ja det er der helt klart. Der er masser af kopiure som stoppes i tolden og det er importørens ansvar at genkende, om noget er en ren kopi. Omvendt er der jo masser af ure der kan ligne lidt - uden at være kopi - men hovedtommelfingerregel er, at de skal være ænderledes 15% på alle hovedparametre for ikke at være en kopi. Det siger så sig selv, at det er lidt løst, da mange ure jo vil være samme størrelse alene fordi de har samme værk og standard skiver osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hey John, tak for dit input.

 Men nu når du nævner at det e importørens rolle? vil det så sige at jeg bør vide at det ikke er en kopi og hvis du har tid, vil du så hjælpe mig med at finde ud af hvilke der er kopier og ikke kopier?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukassylvester:

1

Men nu når du nævner at det e importørens rolle? vil det så sige at jeg bør vide at det ikke er en kopi

2

og hvis du har tid, vil du så hjælpe mig med at finde ud af hvilke der er kopier og ikke kopier?

1

ja helt klart - både overfor kopi - replika - evt nikkel i materialer - og så jo for de som er OK - reklamationsret og returret

2

nej det har jeg ikke mulighed for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)