Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne - det kedelige .dk eller det frække .bike - fordele/ulemper?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi arbejder på en ny webshop med highend cykler og udstyr. Shoppen kommer til at hedde Frontbike og vi ejer alle tænkelige domæner. Alligevel har vi valgt at anvende frontbike.dk. Ikke mindst vi selv oplever, at vi ikke klikker på .com eller .eu, fordi vi flygter levering og garanti fra en kineser.

En mulighed er dog, at vi bruger vores domæne front.bike
Vores motto er "unikke cykeloplevelser" - og det må da starte med et unikt domæne - eller hvad?
Desuden er domænet stærkt, når vi søger mod salg i bl.a. Sverige og Norge. Så skal vi ikke SEO på 3 domæner...

Men vil det skræmme dig/folk fra at handle? Vil du hellere klikke på frontbike.dk end på front.bike? Vælger du kun dit klik på Goodle via titel og meta - eller beslutter selve domænet også for dig?

På forhånd mange tak!

Mvh Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Dec 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Fat Kid & Partners Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt er jeg ikke meget for de nye TLDs.

Mange er dem er for lange - og synes faktisk at virker useriøst at have et f.eks. .bike-domæne.

Men måske er det bare mig, der er gammeldags. :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja problemet er vel pt at det ikke er særlig udbredt med de nye endelser. Tror du vil finde mange der vil skrive front.bike.dk :o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Smith:
Men vil det skræmme dig/folk fra at handle? Vil du hellere klikke på frontbike.dk end på front.bike? Vælger du kun dit klik på Goodle via titel og meta - eller beslutter selve domænet også for dig?

Ved at flytte søgeord ud i tld, mister du reelt SEO værdi.

Google tillægger ikke keywords i tld særlig betydning.

Jeg vil klart anbefale dig at holde dig fra de fancy tld's, fordi ingen bruger dem, og de fleste potentielle kunder vil forvente et .dk eller .com som afslutning, når du udtaler din webadresse.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for jeres værdifulde inputs. Jeg er enig med jer - men I kender det sikkert godt - man vil lige teste, om en ide kan bære. Jeg kan mærke på jeres svar, at denne gang holder ideen ikke :-)

Mvh Mikkel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)