Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr dokumentation

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Dette spørgsmål kommer af en personlig erfaring.

Hvad kan man forlange af dokumentation på et gebyrs størrelse.

I dette konkrete tilfælde drejer det sig om en rejse hvor bueraet i sine betingelser skriver at afbestilling inden 14 dage = 20% plus evt. gebyrer fra tredjepart"

Jeg har afbestilt og INDEN der overhoved foretages noget spørger arrangøren ind til hvor meget min rejseforsikring er på (afbestilling).

Jeg får dagen efter beskeden at fly biletter ikke kan refunderes, billeterne er fra Air New Zealand og jeg finder dette underligt da de har en afbestillings politik med gebyr på max 300USD pr. person. Dette gør jeg opmærksom på. Først siger arrangøren at det er fordi disse billeter er købt for længe siden da der var andre regler gældende, da jeg brokker mig, er det pludselig fordi det er economy og de kan ikke returneres. Gebyret på 300 USD er netop for economy billeter. Så med mindre der findes en hemmelig discount economy billet, så findes der ikke nogen billet der ikke refunderes.

(Rejsens pris er 140.000 kr)

Igen spørgers der ind til min rejseforsikring, så de ved hvad de skal "gå efter" som de siger. Jeg finder dette højest besynderligt da jeg mener at arrangøren skal gøre sit yderste for at få så meget han kan tilbage. De får trods alt 20% = 28.000 kr for at lave bookingen og nu afbestillingen. Så jeg vil ikke oplyse min forsikringssum da jeg mener at de forsøger at tilpasse udbetalingen og beholde resten som "gebyr"

Derfor forlanger jeg nu at de dokumenterer 3 parts gebyrer over for mig, hvis ikke de er forpligtiget til det kan de i princippet beholde alt og påberåbe sig at alt er gebyr.

Hvem ved hvad jeg har ret til af dokumentation, og hvor kan jeg finde dette?

Jeg er som udgangspunkt klar til at betale alt der er fair. Det skal bare dokumenteres i min verden.

Med venlig hilsen

Morten 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er alle de kloge hoveder... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)