Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps - Jeg forstår det ikke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 2 ejere i vores IS selskab lige nu. Vi vil omdanne til Aps fra 2017 af. Vi har fået at vide, af en advokat, at ved at skyde 50.000 i et driftselskab kan kan oprette 2 holding selskaber gratis. 

Jeg har derudover snakket med en revisor som siger noget helt andet. Han siger, at vi skal skyde 50.000 i HVER af de 2 holding selskaber. Altså 100.000 i alt. 

Jeg er noget forvirret. Hvad gør vi her? Vi skal have et driftselskab og 2 holding (et hver). Hvad er nemmest og hvad koster det? 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

50.000 hver til et holding.

25.000 fra hver jeres holding ned i et drift.

de resterende 25.000 fra jer hver kan i beholde i jeres holding eller sende ned i jeres drift. det bestemmer i selv

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 måder hvorpå i kan gøre dette.

Der er den skattefrie metode hvor i omdanner I/S'et til et ApS skattefrit og så er der den metode hvor i sælger aktiverne fra I/S'et over i et ApS i har stiftet via jeres eget holdingselskab. Den sidste metode er ikke skattefri, og eventuelle avancer på driftsmidler, opsparet overskud mv. vil komme til beskatning. Hvorvidt den skattefrie metode er til jeres fordel kræver konkret rådgivning fra jeres revisor. 

I kan godt slippe for at stifte jeres respektive holdingselskaber med 50.000 hver, men hvorvidt dette er en fordel er usikkert. I kan stifte IVS som så stifter Driftselskabet ApS. Så slipper i for at binde 50.000 hver. I stedet kan i hver især låne jeres holdingselskaber 25.000 fra jeres privatøkonomi hvorefter jeres holdingselskaber vil have kapital nok til at stifte ApS'et med en kapital på 50.000. 

Den skattefrie metode kan være en fordel, men den er dyr idet det kræver revisor og advokathjælp og der efterfølgende ville skulle laves en skattefri aktieombytning og afledt skattefri spaltning (for at i begge får et holdingselskab).

Du kan evt. levere dette videre til din revisor - så rådgiver han nok nærmere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tredie mulighed. HVIS I vil leve med IVS i stedet for ApS som holding eller samlet.

Stift et holding hver med kapital ned til 1 kr og stift så drift med 50 øre fra hvert holding som IVS drift

MEN for 1 kr kommer man jo ikke igang med meget drift og det vil jo ikke være muligt heller at købe jeres aktiver osv fra I/S

Jeg skriver det for at I kan have IVS med i overvejelserne. Det kunne også være stifte IVS holding hver i sær med 25.000 kr og så lade det stifte det ApS i vil have som drift med 25.000 kr fra hver - 50 t ialt

Som holding vil jeg mene IVS rækker faktisk - også selv om I ønsker ApS som drift 

Revisorelevens overvejelser om omdannelse - skattet eller skattefri er dog klart første skridt

Husk lige at få alt korrekt med i alle fald - her 12 punkter i kan checke af så I ikke misser et eller andet som siden kan give bøvl og bod, fordi reglerne er anderledes for selskaber end for I/S f.eks http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsAAA:

Men hver holding selskab skal der skydes 50.000 i? Hvis det er Aps? 

jeps

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)