Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tilbage men først i 2017

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have 300,- kr tilbage i moms for 1. halvår 2016, men har endnu ikke modtaget beløbet fra SKAT. Hvad nu hvis jeg først får pengene i 2017 efter at jeg har afsluttet regnskabet for 2016. Kan jeg uden problemer bare bogføre beløbet i 2017?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46506
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik65:

Hej

Jeg skal have 300,- kr tilbage i moms for 1. halvår 2016, men har endnu ikke modtaget beløbet fra SKAT. Hvad nu hvis jeg først får pengene i 2017 efter at jeg har afsluttet regnskabet for 2016. Kan jeg uden problemer bare bogføre beløbet i 2017? 

først burde 300 være over den grænse for minimums tilbagebetaling der ligger, så at du ikke har fået den for 1.halvår er mærkeligt - Er du sikker på dit CVR nr er tilknyttet din bankkonto, for ellers kommer pengene ikke - CVR skal være tilknyttet som nemKonto

Dernæst ja - du kan jo sagtens have regninger du har bogført men ikke betalt og ligeså regninger du selv har sendt, men hvor kunderne ikke har betalt dig endnu. Hvornår du betaler og bliver betalt har ikke indflydelse på selve driftsresultatet - det er bogført som udgift eller indtægt og så ligger den manglende betaling i status - i stedet for i bank - i udestående kreditorer eller debitorer - og først når der betales - flyttes fra kreditorer eller debitorer og til banken så den stemmer. Det kan derfor sagtens være bogført indtægt og udgift i 2016 - men betaling registreres først 2017

Momsen ligger i status momsafregning indtil penge betales eller modtages retur. Under årets gang er det i øvrigt klogt at 0 stille momskonti efter hver momsperiode, men det ændrer ikke ved de penge man skal af med eller have retur http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/momsangivelse-og-0-stilling-af-momskonti.html 
Du kan måske også med fordel læse min bog "Introduktion til regnskab som link" for lidt mere forståelse. Pt med rabat hos saxo

Det var måske heller ikke en helt ringe idé at lade en online bogholder se regnskabet hurtigt over så du er sikker på det er korrekt. Sådan en er ikke så dyr og kan nok findes herinde, eller på iværksætternetværk eller ungiværk på facebook - eller via www.agera.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg har før fået pengene tilbage for moms så det burde være i orden med Nemkonto. Jeg har ikke haft salg det er derfor jeg får penge tilbage, men det er slut nu da der endelig er kommet kunder i "butikken". Tak for de gode råd.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag også et kig på skattekontoen - https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69496

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :

Tag også et kig på skattekontoen - https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69496

Saldoen på skattekontoen er 300,- så jeg må bare vente.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)