Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investér i microsoft?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs kloge mennesker,

Jeg har besluttet mig for at tage et SU-lån for at investere. Lidt i spænding i livet har man vel lov til. Er bare en smule i tvivl om, hvordan jeg distribuere pengene bedst.. Har overvejet at smide det hele i Microsoft, for at få et udemærket langsigtet afkast, men er lidt i tvivl om det er den rette beslutning. Derudover har jeg overvejet at lade fonde investér for mig, men som altid er jeg også skeptisk overfor dette. 

Nogle gode råd på vejen? :).

Venlig hilsen en ambitiøs student.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afhængigt af beløbet skal du lægge dine æg i flere kurve. Jeg ville ikke gå under 10.000 i hvert selskab eller invsteringsforening hvor du giver lidt mere, men får mere spredning

Du har ingen som helst garanti for at de ikke, med handelsomkostninger ligger 5 eller 10% lavere om et år, men på lang sigt (f.eks 10 år) vil du normalt have tjent (der findes dog i nyere tid 10 års periode nu hvor aktierne samlet er faldet)

Se evt http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/aktieinvestering-grundforudstninger-for.html. Om generel aktieinvestering og http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/risikoprofil-investering-i-vrdipapirer.html om det vigtige i, at få sat sin risiko profil korrekt

god vind med det 

John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jen undres over at en "fattig studerende" tager SU-lån for at investere!

Jeg er ikke fordømmende, bare undrende.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Jen undres over at en "fattig studerende" tager SU-lån for at investere!

Jeg er ikke fordømmende, bare undrende.

Han skriver da intet om at han er en fattig studerende. Men vi må da håbe, at det bliver en god investering, ellers kan det billige statslån hurtigt blive til en dum idé :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Jen undres over at en "fattig studerende" tager SU-lån for at investere!

Jeg er ikke fordømmende, bare undrende.



Man er først fattig, når ens udgifter overstiger ens indtægter :-) Nogle er heldige, dygtige, smarte og indretter sig på en måde, så tingene hænger mere end sammen på SU.

Dels er et SU-lån enormt billigt, hvilket er hensigtsmæssigt efter endt studie, hvor mange vil købe bolig/bil og dermed har en billig udbetaling - det er i min optik tåbeligt at undlade at tage SU-lån. 

»Mange studerende undlader at tage SU-lån, fordi de ikke har brug for pengene nu. Men det er lidt som at lade en 500-kroneseddel ligge på jorden, fordi du ikke har brug for den lige nu. Det, man skal overveje, er, om man får brug for dem på et senere tidspunkt,« Michael Møller, Professor ved CBS

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/article5635471.ece

http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE8836497/studerende-udnytter-ultrabilligt-sulaan-til-aktiekoeb/?ctxref=ext

http://medie.cbs.dk/vil-du-spare-penge-saa-tag-et-su-laan

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange ovenstående svar!

Kigger nærmere på sagen inden beslutningen tages. Godt man kan få fat i hjælp når ens omgangskreds ikke besidder den viden jeg søger. Det skal lige siges at jeg arbejder ved siden af studiet, så økonomien hænger fint sammen. Som andre blot pointere er det et af de billigste lån man nogensinde kan optage, derfor ville jeg næsten kalde det tåbeligt ikke at udnytte det. Det kan selvfølgelig give bagslag, men det er den risiko man tager.

Tak igen for svarene. 

Rigtig god jul.

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Jacob fra EasyPie Aps,

Hvordan bar du dig ad i sin tid?

Tænker her om du satte dig grundigt ind i tingene inden du investerede eller om du overlod det til folk med kompetencer og erfaring? :)

Tilmeldt 13. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten,

Jeg fandt lige dit indlæg, da jeg selv er interesseret i at investere med et SU-lån. Endte det med, at du investerede pengene, eller lod du helt værd med at tage lånet? Jeg har netop læst denne artikel om SU-lån Den syntes jeg var ret god, men det med at investere blev ikke rigtigt dækket i artiklen, så derfor kunne det være fedt, hvis du kunne komme med dine erfaringer, Karsten!

Mange tak på forhånd!

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
NielsAN:
Hej Karsten,

Jeg fandt lige dit indlæg, da jeg selv er interesseret i at investere med et SU-lån. Endte det med, at du investerede pengene, eller lod du helt værd med at tage lånet? Jeg har netop læst denne artikel om SU-lån Den syntes jeg var ret god, men det med at investere blev ikke rigtigt dækket i artiklen, så derfor kunne det være fedt, hvis du kunne komme med dine erfaringer, Karsten!

Mange tak på forhånd!



Hvis han investerede i Microsoft på det tidspunkt han skrev spørgsmålet, ville han have fået et rimelig fint afkast på sin investering. Men hvad kan man egentlig bruge den information til? Microsoft kunne i samme periode være blevet ramt af den ene efter den anden skandale, og han kunne dermed i princippet have mistet mange af sine penge. Desuden vil det være dumt ikke at sprede sin risiko mere. Så er det nemlig nærmere spekulation end investering.

Hvis du beslutter dig for at investere for lånte penge, så skal du efter min smag være meget komfortabel med de finansielle markeder, samt nøje have overvejet hvad du vil gøre i tilfælde af forskellige udfald. Sagen er at ingen ved om markedet går op eller ned i løbet af det næste år. Hvis folk vidste det ville de være stenrige.

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)