Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google shopping feed med 2 webshops på samme adresse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner 

Håber i kan hjælpe mig her, for jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde det direkte svar på Google.

Vi har 2 webshops (Der i princippet sælger den samme vare) - og jeps vi har taget højde for dublicated content :)
Således vi ikke har samme produkt beskrivelser på begge sites.

Vi benytter os meget af Google shopping feed og får mange ordre der igennem.
Men hvordan vægter Google egentlig det, at den samme vare fra 2 forskellige firma/ webshops kommer ud af den samme port?

Vi synes at det ser ud som om kampagnerne gnider sig lidt op af hinanden - når den ene webshop side vises via Google shopping,
vises den anden ikke - og omvendt.

Ville det hjælpe os at rykke den ene webshop til en anden adresse sådan "Google" wise ? 

Altså kan det have noget at sige at adresserne er identiske ?

Bh.
Kim Clausen



Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

At invertere i en vil da gøre alt nemmere.
Ikke kun google shopping men også SEO, adword og i det hele taget hele forretningsgangen.
Hvad er det der gør at du vil i konkurrence med dig selv online?

Kan godt se at tankegangen ved at dine kunder har et valg men med den tid og penge du bliver på at blive set vil det bedste da være kun at have en med mindre det ikke er inde for samme niche dine produkter ligger.

Hvad er grunden til at du startede 2?

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 16
Fra  DOOZY Marketing Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg kan heller ikke helt forstå meningen i at konkurrere med sig selv på den måde?

Google er efterhånden temmelig avanceret, og registrerer du to virksomheder på samme adresse, er det sandsynligvis kun den ene der bliver vist - den med mest trafik.

Jeg tror ikke det vil skabe samme konflikt hvis du flytter den ene adresse - jeg har ikke hørt om andre der har gjort som dig, så kan ikke sige om det virker.

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du måske også bruge Google Search Console, hvor du har mulighed for at fremhæve strukturerede data og rich cards - og måske på den måde adskille dine to webshops fra hinanden.

Men hvis du har to webshops, der sælger samme produkter, for at skabe "falsk" konkurrence og sælge mere ved at kunderne kan købe dine produkter gennem to forskellige forretninger, tror jeg, du spilder tiden. Så ville jeg i stedet anbefale du bruger tiden mere effektivt og koncentreret på den ene shop, i stedet for at skulle sidde og lave to typer indhold (content) for samme produkt.

Godt nytår, og god arbejdslyst. :)

Med venlig hilsen

Thomas Lindegaard

DOOZY Marketing

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Thomas
Og 1000 mange tak for svaret.

Grundlæggende er min holdning også at man bør overveje at lægge shoppene sammen.
Grunden til at der er 2 idag, er at man for et par år siden opkøbte et navn / shop / agentur, og det ville man så gerne køre videre med
kombineret med at man allerede havde et shop kørende. Derfor er der idag 2.

Tanken om at man har 1 og 2 pladen på Google (pga 2 sites) foran konkurrenterne - holder jo ikke rigtigt vand.

Jeg er bare i tvivl om selve Google Shooping Feed - ville have nemmere ved at vise indhold fra begge shop sites
såfremt man rykkede adressen på det ene shop site, således de fysiske adresse ikke var ens.

Jeg tænker man kan teste det af via Search Console som du skriver.

Endnu engang tak for feedback 
Godt nytår til dig også

Mvh.
Kim Clausen 

Batco Nordic Aps

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej firmaconnect

Også lige en stor tak til dig 

Mvh.
Kim Clausen

Batco Nordic Aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)