Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for hvor længe man må have virksomhed uden omsætning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogle regler for hvor længe man kan have sin virksomhed som momsregistreret enkeltmandsvirksomhed, med nulomsætning, før den skal lukke? Hvis man har haft nulomsætning i en periode, og der ikke er hverken værdier eller gæld i virksomheden, hvor længe vil der gå inden den kræves lukket? Kan man i princippet have nulomsætning indtil der kommer aktivitet i virksomheden igen, uden tidshorisontn når man blot foretager nulindberetninger til skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en fast tid mig bekendt - men efter nogle år uden aktivitet vil man blive forespurgt og den vil formentlig blive lukket, da CVR jo er forbeholdt erhvervsmæssig aktivitet. Som jeg ser indlæg div steder, er det blevet lidt skarpere med at kræve aktivitet.  Samme med PMV (personlig mindre virksomhed "enkeltmands" uden moms hvor kravet også klart er erhvervsmæssig aktivitet og automatisk lukning - om ikke man fornyer - efter 3 år. Du vil få samme nummer ved ny registrering så ved du der ikke er aktivitet er der ikke megen ide i ikke at lukke den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
I mit tilfælde har jeg ikke haft aktivitet siden 2019, og den eneste grund til jeg helst ikke vil lukke firmaet er de gode rabataftaler jeg har opbygget med de forskellige grossister, det er den eneste gode grund til jeg helst ikke vil lukke. Men må man godt holde liv i cvr alene pga det og nulindberette på ubestemt tid ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Niki Goltermann:
I mit tilfælde har jeg ikke haft aktivitet siden 2019, og den eneste grund til jeg helst ikke vil lukke firmaet er de gode rabataftaler jeg har opbygget med de forskellige grossister, det er den eneste gode grund til jeg helst ikke vil lukke. Men må man godt holde liv i cvr alene pga det og nulindberette på ubestemt tid ?

nej  man Skal have aktiv erhversmæssig aktivitet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)