Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddanelse skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Nu er det snart tid for mange af os, til at vælge en vej. Jeg har således spekuleret på hvilken vej som er den rette for mig, og det her, at i måske kan hjælpe mig :)
,

Jeg vil gerne have grundlæggende viden om økonomi ( Mikro- og makroøkonomi, erhvervsøkonomi, økonometri osv..) dækket. Således vil jeg senere hen beskæftige mig med enten salg, ledelse, Finans eller analyse.

Jeg finder det dog svært, at finde specifikt hvilken vej jeg skal tage. Jeg er indforstået med at succes ikke blot kommer efter et par år, og sigter således derfor også efter et lidt "hardcore" valg.

SÅ: Har i nogle idéer, erfaringer eller meninger som i skulle have lyst til at dele med mig som inspiration?
Eventuelt hvad i selv ville søge hos medarbejder indenfor området og hvorfor?
Hvad ville i vælge hvis i stod i mine sko?

Supplerende spørgsmål: Hvis muligt vil jeg gerne tage sabbatår, hvor jeg arbejder indenfor nævnte områder og derved skaber erfaring. Forslag til job som kunne opfylde dette? Endvidere har jeg altid drømt om at studere/arbejde et år eller to i udlandet ;)

OBS: Jeg søger ikke et specifikt svar, men blot svar som i et vis omfang kan inspirere mig.

Tak på forhånd!

Mvh

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs økonomi, HA eller business management. For at nævne 3 hurtige.

Ved ren økonomi får du mindre erhvervsøkonomi, men mere mikro/makro og analyse, men kræver også en højere grad af matematik. HA lidt ned for mikro/makro og matematikken og mere erhverv ind over. Business management kan du selv læse lidt om, da jeg kun har hørt om den.

Alternativt hvis det er indenfor noget finans og regnskab, vil en trainee hos PWC eller anden være en mulighed, der har du fuldtidarbejde mens du læser en HD, så vidt jeg husker. De tager dog ofte kun unge ind, med gode karakter fra handelsgymnasium. 


Er selv igang på økonomi studiet i Aarhus.


Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj,

Jeg ved ikke om du kender til undervisningsgangen på de mellemlange og lange videregående uddannelser. Det er forelæsninger på forelæsninger.

Det tiltalte overhovedet ikke mig, da jeg prøvede det, derfor valgte jeg en finansøkonom på Copenhagen business Academy som det så fint hedder uddannelsen er en kort videregående.

Der får du i hvert fald mikro og makro, EØ, statistik og noget erhvervsjura samt andre fag. Jeg synes undervisningen er mere personlig her, vi er færre (vores klasse startede med lidt over 35, og efter et år er vi 20), der er tid til spørgsmål og det foregår på et niveau så alle kan følge med.

Uddannelsen åbner op for en masse jobmuligheder (revisor, bankrådgiver, ejendomsadministration mm.) og så kan den også give merit til nogle mellemlange videregående såsom finansbachelor og vidst nok også HA

Jeg er i hvert fald super tilfreds her hvor jeg er.

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indlæg minder mig meget om Mads Faurholt. Han ville som dig gerne tage de mere utraditionelle veje (eller hardcore valg som du fint kalder det). Du kommer nok ikke uden om en uddannelse; HA kunne være et fint bud....

Men som Mads så fint også siger det "Der er kun 1 ud af 500 som får de bedste karakterer, men 1 ud af 1 som bliver hurtigst færdig, da der var ikke andre som prøvede". For at skille sig ud blandt mængden valgte Mads at gennemføre sin bachelor på CBS på 1år og 8 måneder... Netop at han var den hurtigste nogensinde til at tage en bachelor på CBS åbnede en masse døre for ham.

Dette kunne evt. være en vej at gå. Du kan garanteret også finde en masse inspiration, som du efterspørger, ved at følge Mads og hans utraditionelle valg her: http://nyheder.tv2.dk/erhverv/2016-08-29-31-aar-3500-ansatte-og-30-virksomheder-moed-en-af-danmarks-vildeste

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - alt efter hvordan du definerer "hardcore", så er der jo flere forskellige måder at gribe tingene an på. Hvis det skal være ud fra hvad der er sværest, så er ren økonomi klart det mest "hardcore". 

Som Tobias M dog også skriver kan det jo nogen gange være en idé at tænke lidt ud af boksen, hvis man gerne vil bemærkes. Kendte ikke lige til ham Mads, men læste da lige lidt op og det er da inspirerende og viser at man kan nå langt med dedikation!

Seneste projekt: Onlinelaanene.dk

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar!

Hvad synes du om økonomi studie indtil videre? :)

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dreamtattoo!

Du skal have tak for dit lækre svar! :)

Hvordan var niveauet som finansøkonom. Og jeg er ikke helt indforstået med merit og dets funktioner, muligheder mm. Kan du uddybe?
Forresten, er det sådan nu at du kan læse til kandidat indenfor samme område eller hvordan?

mvh

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Tobias M, dit indlæg har sat en masse tanker i gang :)

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Maria.. Hvordan og hvorfor er økonomi det med "hardcore" valg? ;)

Mvh!

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret individuelt hvordan niveauet er på uddannelsen.

Jeg synes det er ret overskueligt. Hvor andre måske mener at der er nogle fag som er uoverskuelige.

Men har du matematisk forståelse, er det ikke det helt store problem.

Finansøkonom uddannelsen, kan du tage en top-up uddannelse, som er finansbachelor. Den vil så tage 1,5 år efter endt finansøkonom.
Jeg mener også du kan få merit til en HA bachelor, hvor meget ved jeg dog ikke.
Merit er bare at du får godt skrevet noget af din uddannelse så den bliver kortere, eksempelvis hvis en bachelor tager 3 år, kan du måske tage den på 2 I stedet.

Men en finansbachelor eller en HA vil du kunne læse videre på en kandidat, det er rigtigt.

Med en finansøkonom kan du vælge at gå ud og arbejde (forudsætter at du har været ansat som trainee i en periode, i den givne virksomhed som regel.) , eller uddanne dig videre.

Don

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)