Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsøkonomi vs medicin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg blev så student fra STX i sommers sidste år og skal nu til at overveje hvilken videregående uddannelse, som skal forme resten af mit liv.

Jeg står lige nu mellem 2 ideer, enten medicin eller erhvervsøkonomi, HA. Hvis det er medicin som jeg ender med, tænker jeg at tage den hele vejen og blive speciellæge. Hvis det bliver den økonomiske vej, tænker jeg at tage HA på CBS for derefter at prøve at komme ind på International Business som kandidatuddannelse.

Jeg vil mene, at de begge lyder lige tillokkende, men en stor drivkraft for økonomilinjen er, at jeg forestiller mig at kunne tjene væsentligt meget mere end hvis jeg blev læge. Det kan måske godt virke meget overfladisk, men det er i hvert fald en stor drivkraft for mig. Jeg har dog absolut ingen erfaring mht. hvordan det går fremtidige økonomistuderende og om en drøm at kunne arbejde som topleder, have et palæ som hus, komme ud på forretningsrejser med privatfly mm. overhovedet er realistisk. Jeg ved godt, det kommer an på en masse faktorer som hvor god man er til det man laver, men jeg kunne godt tænke mig noget statistik og helt konkret vide, hvem klarer sig bedst økonomisk senere i livet? Medicinstuderende eller økonomistuderende? Rent gennemsnitligt set.

Håber der er nogle, der har god indsigt i det her felt og tak for hjælpen på forhånd :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Loftet er højere for økonomi uden tvivl. Læger bliver sjældent CEOs. 

Seneste projekt: Onlinelaanene.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The Guy:

Det kan måske godt virke meget overfladisk, men det er i hvert fald en stor drivkraft for mig.

Nu tillader jeg mig at tale lige ud af posen!

Jeg synes ikke din holdning bærer præg af at være overfladisk, nærmere utopisk eller decideret dum! Livet er ikke ligesom spillet Sims, du får kun en chance!

At lade en evt. fremtidig løn bestemme karrierevalget kommer (efter min mening) til at få den effekt at du hverken bliver det ene eller andet. Dem der bliver speciallæger eller topdirektører (og holder ved det hele karrieren) brænder for det de laver, derudover tvivler jeg på du overhovedet formår at fuldføre dit studium hvis dit eneste drive er lønnen.

 

I forhold til dit spørgsmål om hvem der klarer sig bedst, så prøv at starte med google "lønstatistik". En komplet oversigt (som er 100% troværdig) tror jeg ikke findes, men du kan jo tage lønstatistikkerne for de enkelte org, eks. lægeforeningen, DJØF, osv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)