Hej Aminoer Et af projektets formål er at det skal styrke producentens konkurrenceevne i forhold til større firmaer og det skal For at kunne finde frem til om det kan lade sig gøre uden at projektet køre sig selv i sænk økonomisk, Derudover er jeg meget interesseret i at høre om nogle af jer kender til en typisk referral/affiliate rate i forhold til online møbelsalg?
Jeg er klar over det for nogen ikke er tal de umildbart vil ud med, så min forhåbning ved at skrive her at ramme Tak for hjælpen! mvh. Kian |
Hej Kian,
Inden for møbelsegmentet er going rate en salgsprovision til affiliates på mellen 5% - 15%.
Ca. 5% på stærke varemærker.
Ca. 10% på svage varemærker.
Ca. 15% på egenproducerede møbler med svagt varemærke.
Glem her ikke at affiliatenetværk har et påslag på ca. 20%. 10% bliver altså til 12%. En del affiliatenetværk tager desuden også betalt ifa. opstartsgebyr og et månedligt abbonement.
Som affiliator er man naturligvis interesseret i %-sats, men endnu vigtigere er nøgletallet "Earnings Per Click" (EPC).