Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox bliver til UnoEuro

Side 11 ud af 11 (108 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 22:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tom Sommer, kunne i ikke lave en komplet oversigt over alle services og gebyrer, stillet op så det er nemt at overskue. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sagt i al stilfærdighed synes jeg ikke jeg råber og skriger. Jeg stiller blot nogle spørgsmål.
Jeg har prøvet disse flytninger før. Og jeg har levet med at en udbyder intet sagde, før alt var sket, og "fælden klappet".

Når regningen kommer, så har jeg desværre set før (ved et andet webhotel) er 2-3 uger til at betale. Og en måneds opsigelse. Altså kan man ikke nå at opsige før til næste år. Hvor regningen igen kommer efter opsigelsesfristen.

Som kunde synes jeg ikke der er urimeligt at forvente mere info om hvorledes jeg bliver ramt.

Jeg har ikke en speciel løsning. Jeg har et "webhotel3", og SSL + IP. Jeg tror de fleste andre kunder har tilsvarende standard løsninger.

Det burde ikke være svært enten at sige: "Du stiger ikke i omkostninger, og du får samme løsning som i dag, minus de standardiserede værktøjer Meebox og andre bruger".

f.eks:
"Webhotel X vil blive til Webhotel Y, til X-pris.
SSL flyttes gratis, og koster intet fremover.
Fast IP er ikke et tilbud vi har.
Du skal fremover selv holde øje med, og sikkerhedspatche dine sider.
Vores egetudviklede 1-klik-script, kan opdatere hjemmesider der er instaleret via Softauculous.
De e-mailkonti der er knyttet til dine domæner, vil koste det samme som hidtil (gratis)"

Som nævnt, jeg og de fleste (tror jeg) har standard Meebox-produkter, og det burde ikke være raketvidenskab at matche produkterne. Medmindre man godt ved det bliver dyrere, og arbejder på en strategi for enten at høste gevinsten, eller påtage sig tabet. 

Som kunde der har stået i en situation hvor udbyderen forsvandt fra dag til dag (konkurs), ønsker jeg bare mest mulig sikkerhed i min forsyning af webhotel. Og Meebox gjorde/gør det fremragende.

Hvis man gerne vil bruge tiden på løsninger, i stedet for at svare her, så kunne man sende besked til kunderne i deres mailbakker. Havde jeg ikke tilfældigt set denne trådAmino, så ville jeg ikke vide at mit webhotel er overtaget af andre. Og det er for ringe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Uno euro er perfekt for hr. og fr. Jensen, og udviklere, som kun arbejder med en database, et domæne, og en server. Disse ting kan tilfredsstilles af alle en hvert hosting selskab. De vil ikke kunne mærke noget ved det, da de sjældent piller rundt (dette er ikke ondt ment).

Man får vel nok 50% af de mulige funktioner ved meebox på UnoEuro. Dette kan selvfølgeligt diskuteres.

Den største synder er dog: Friheden forsvinder.
Og disse ting er umuligt, koster mere eller bare dårlig service:
- oprette nye db'er
- tilføje domæner / alias
- tilføje mail til alle domæner / alias
- tilføje flere ftp konti
- php differentiering / selecter og modul tilvalg
- ingen reseller (de er dog ved at finde på noget)
- Meebox builder (de folk der bruger det bliver ikke flyttet foreløbigt)
- sikkerhedspatcher usikker software (både skidt og godt)
- kan opdatere software fra Meebox 1 klik. Ikke muligt ved Uno.
- Uno deaktiverer din konto hvorimod Meebox advarer eller hjælper dig, hvis malicious aktivitet tager sted på dit webhotel. Der kan gå op til dage før Uno genaktiverer din konto.


og så til det kryptiske
Hvis du allerede nu bruger ruby, perl, pear whatever, så vil du også kunne det efter flytningen. Hvis du ikke gør det, og du er blevet flyttet til Uno euro... Og hvis du nu tilfældigvis skal til at bruge det eller prøve det an, jamen tillykke du har ikke længere muligheden for det. Det samme gælder for alle de andre funktioner.

Der er selvfølgelig en masse ting jeg ikke har dækket over, og jeg har måske misforstået noget af det, men skulle gerne give et godt billede af situationen:

Bruger du Meebox til at hoste en hjemmeside, webshop, blog osv, du skulle fint passe ind på Uno euro.
Er du derimod typen, som bruger Meebox på grund af dens fleksibilitet og frihed, i.e. flere databaser, skifter mellem flere php versioner, har utallige domæner med hvert deres mail etc. Så bliver Uno sikkert ikke noget for dig, og du skulle måske overveje at få penge retur og finde en anden cPanel hoster eller vps.

Om det månedlige, årlige beløb forbliver det samme er svært at sige. Der kan ske mange ting på det lange løb. Selv hvis man var blevet ved Meebox.

Ret mig endelig hvis jeg er forkert på den. Ønsker kun at få lidt overskuelighed.

PS. Skriv gerne en pb hvis I kender nogle gode cPanel hosters her i Danmark eller Tyskland. P.t. kender jeg til cHosting.dk og azeHosting.net

Pps. Synes også dette et dårligt stil. Man burde virkelig informeres pr. E mail, når noget så stort som dette sker, og ikke ved et tilfælde via et indlæg her på Amino. Folk har spørgsmål og bekymringer. Hvis man først fik en mail, når tiden var kommet til at blive flyttet over, jamen hvad så hvis man ikke kan acceptere dette og så kun har 2 uger til at finde et nyt? Hvis man har fået mailen nu, så har man mere tid til at få tingene undersøgt om man vil blive eller ej i stedet for hastværk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:
Man får vel nok 50% af de mulige funktioner ved meebox på UnoEuro. Dette kan selvfølgeligt diskuteres.

De ting, du skriver, er simpelthen ikke rigtige, og er flere gange blevet besvaret. 

I overskrifter (for jeg vil ikke liste det hele op én gang til):

- Ingen mister noget ift. hvad de har i dag.
- Løsningerne som Meebox tilbyder passer ikke alle 1:1 med det, som UnoEuro tilbyder. Derfor kontaktes alle kunder direkte pr. e-mail med individuelle løsninger. 
- Amino-tråden her er en afstikker af udmeldingen på Meebox' website, og ikke en del af vores direkte kommunikation - men vi besvarer selvfølgelig spørgsmål herinde. Hvorfor vi har valgt at gøre det på denne måde, er også forklaret tidligere. Det er ok at have en holdning til, og vi har forklaret vores syn på det. 
- Forhold jer til informationer i vores direkte kommunikation på https://meebox.net/da/blog/meebox-bliver-til-unoeuro/ og https://blog.unoeuro.com/2017/meebox-bliver-til-unoeuro/. Er der spørgsmål hertil ift. dit eget webhotel, så kontakt os direkte. 

Der er ingen grund til at stille de samme spørgsmål, som allerede er besvaret. Hvis du, som du siger, vil vide noget konkret ift. dine webhoteller, så kontakt os direkte. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anders. Jeg maler skam ikke fanden på væggen. Jeg stiller mig ret objektivt til dette.
Og som jeg skrev, hvis jeg er forkert på den - ret mig. Punkter de steder, hvor jeg er forkert på den? Folk savner en overskuelige liste.

Og disse ting er umuligt, koster mere eller bare dårlig service:
- oprette nye db'er
- tilføje domæner / alias
- tilføje mail til alle domæner / alias
- tilføje flere ftp konti
php differentiering / selecter og modul tilvalg
- ingen reseller (de er dog ved at finde på noget)
- Meebox builder (de folk der bruger det bliver ikke flyttet foreløbigt)
- sikkerhedspatcher usikker software (både skidt og godt)
- kan opdatere software fra Meebox 1 klik. Ikke muligt ved Uno.
- Uno deaktiverer din konto hvorimod Meebox advarer eller hjælper dig, hvis malicious aktivitet tager sted på dit webhotel. Der kan gå op til dage før Uno genaktiverer din konto.


Disse ting er blevet nævnt, og er ikke muligt ved jer. Denne service forsvinder 100% ved jer eller koster ekstra. Jeg skal op med kortet hver gang jeg ønsker at oprette et nyt db, tilføje mail konto til et andet domæne end det registreret domæne til webhotellet, når jeg tilføjer et nyt. 

Ingen mister noget ift. hvad de har i dag.
Hvis ingen mistedet noget, så ville vi hellere ikke bekymre os, men det gør vi jo. Vi mister en del ting og får nogle andre ting i stedet. Det ændre dog ikke på, at vi nu får Pærer i stedet for Æbler - de 2 produkter kan ikke sammenlignes eller gøres op 100%.

Løsningerne som Meebox tilbyder passer ikke alle 1:1 med det, som UnoEuro tilbyder. Derfor kontaktes alle kunder direkte pr. e-mail med individuelle løsninger. 
 Hvis jeg i dag ikke bruger Ruby, Perl etc, men i morgen ønsker at bruge det, kan jeg så det? Mig bekendt skal man bruge en vps løsning for det hos jer.

Der er intet i dit indlæg som indikerer, at du blot ønsker at få lidt overskuelighed. Tværtimod er hensigten en helt anden. Det er fair nok, men der er ingen grund til at stille de samme spørgsmål, som allerede blev besvaret på side 3, 4 og 5 i den her tråd. Hvis du, som du siger, vil vide noget konkret ift. dine webhoteller, så kontakt os direkte.
Jeg stiller ingen direkte spørgsmål i mit indlæg? Jeg opresummere forskellige svar I har givet fra jer i løbet af denne sag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:
(...) Og som jeg skrev, hvis jeg er forkert på den - ret mig. Punkter de steder, hvor jeg er forkert på den? Folk savner en overskuelige liste.

Netop fordi, at det er mere kompleks end som så, kan man ikke opstille en udtømmende 1:1 liste.
Prisstrukturen i UnoEuro er lidt anderledes skruet sammen. Nogle ting koster et engangsbeløb - andre ting er billigere end Meebox (fx månedlig abonnement). I det store hele er det nogenlunde det samme, og trods alt stadig billigere end fx en pizza :-) Derfor kontaktes vores kunder individuelt med informationer om hvad der sker, og hvordan vi bedst og problemfrit flytter netop deres webhotel.  

Essensen er den samme, som vi skrev i både vores blogindlæg og side 1 i denne debat: UnoEuro er et rigtig godt webhotel, og vi laver en gnidningsfri flytning dertil, så alle får en god oplevelse både nu og på lang sigt. Når der sker noget, som påvirker den enkelte kunde, kontaktes de i god tid pr. e-mail med alle relevante informationer. Indtil da fortsætter vi som hidtil. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 09:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wow, lige som man troede den her tråd endelig var død ;)

Patrick Olsen:
Disse ting er blevet nævnt, og er ikke muligt ved jer. Denne service forsvinder 100% ved jer eller koster ekstra. Jeg skal op med kortet hver gang jeg ønsker at oprette et nyt db, tilføje mail konto til et andet domæne end det registreret domæne til webhotellet, når jeg tilføjer et nyt. 

Udover at vi har sagt at vi er villige til at kigge på ting vi tager 'ekstra' for, eller som vi ikke tilbyder i dag. Hvilket betyder alt er oppe i luften og der er ikke den store grund til bekymring.

Det er i vores interesse at så mange Meebox-kunder kommer til at elske UnoEuro, glem ikke det.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

Dette er blevet en dejlig lang tråd med mange spørgsmål og svar.

Det virker lidt som om spørgsmål/svar begynder at køre lidt i ring og spørgsmålene bliver meget specifikke og lidt langt fra trådstarters oprindelige indlæg - de sidste indlæg omhandler meget specifikke emner som ikke er specielt egnet til et offentligt debatforum, det giver ikke meget værdi for de andre brugere og håndteres bedst i leverandørens support-forum.

Derfor låser jeg tråden her og ønsker alle held og lykke med projekterne.

De bedste hilsner
/Brian

Side 11 ud af 11 (108 indlæg)