Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra gammel C5 til nyt - hvad skal vi vælge???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en engrosvirksomhed der i dag bruger C5. 

Vi har fået at vide at Microsoft stopper med at lave support og opdateringer pr. 1.1.2018 og derfor står vi nu i den situation at vi skal have det hele konverteret til noget nyt. 

Men vi står som Moses ved det røde hav og aner ikke hvor vi skal starte og hvor vi kan få hjælp til at finde den bedste løsning. 

Vi har både finans, debitor, kreditor, lager, ordre og indkøbsmodul i vores nuværende C5. 

Er der nogen der kan rådgive os i hvad vi skal gøre?

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være naturligt at fortsætte til NAV.

Jeg ved ikke om der er nogle C5/NAV guruer herinde?

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Aconta ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida,

Jeg vil helt klart anbefale dig online system. Det er blevet meget nemt og billigt at skifte til disse, samt at finde de perfekte samarbejdspartnere.

Jeg har en del erfaring herinde for, hvorved jeg let kan spore mig ind på hvad der vil være det bedste setup for dig.

Du derfor velkommen til at kontakte mig på 41 95 38 14, hvorved jeg hellere end gerne rådgiver dig, og naturligvis ganske gratis:)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Du kan få en oversigt over priser mm her: www.liste002.kirkegaardlive.dk.

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida

Jeg kan godt forstå det er en jungle, med alle de systemer der er nu, og det kan være sin sag at konvertere til noget nyt alt efter hvor omfattende en installation man har.

For at sige det som det er, er der nok ikke nogen der kan komme med et kvalificeret bud på hvad du skal gøre uden at kende din virksomhed grundigt.

Den naturlige vej ville være at gå til Microsoft Dynamics. Der kommer en online version inden for de næste par måneder.

Men det er ikke sikkert det er den bedste løsning... det kommer helt an på dit behov.

Det bedste jeg kan tilbyde dig er at du er meget velkommen til at kontakte mig, for lidt gratis telefonrådgivning. (vi laver normalt ikke opgaver i dit område så det er uvildig rådgivning)

Hvis det er interessant kan jeg kontaktes på 70 505 404.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skal måske overveje at blot anvende jeres C5 nogle år endnu.
Hvad siger de konsulenter, der supporterer C5, til om det er realistisk at køre i hvert fald frem til 31/12/2019?

Bortfald af officiel support skal man ikke ALTID (men dog ofte) reagere hastende på.
Og visse versioner af C5 ER bare unikt gode, og har derfor (haft?) en så stor kundemasse, at der er momentum/penge nok til, at i praksis fortsætte nogle år efter officielt stop for support.

Men JEG er ikke selv dybt nok inde i status.

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der altid håb forud
Det er rigtigt at Microsoft har valgt at lade den ”gamle” C5 (2012) udgå som købeprogram, og som hosting (C5 Online)
Microsoft har valgt at lave en lille C5 version i NAV (C5 2016), som er et lidt større program , og derfor kan der være udfordringer med den nye C5 Online 2016
Det helt nye er at den mand ( Erik Damgaard), som i sin tid udviklede C5 har lavet et helt nyt program som er bygget på enkelt ny teknologi
– ERP programmet heder UNICONTA
Læs mere: http://www.conceptdata.dk/index.php/produkter/uniconta


Se video

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)