Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskifte ApS uden leverandørkontrakter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er ved at købe en webshop og jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har tænkt mig at købe den som ApS, så mine spørgsmål hertil:

Følger ALT med? Dvs CVR, betalingsløsning, PBS mm.
Hvad følger IKKE med?

Jeg har stået 10 år i detailbranchen men har aldrig beskæftiger mig med webshop og der tilhørende aftaler - jeg skal vel have en advokat med indover?

Leverandørerne er essentielt i denne handel? Problemet er bare at de 6-7 leverandører jeg får med IKKE har skrevet kontrakter med shoppen? Og de har webshop stop på en del af disse mærker også ved evt. ejerskifte men det står ikke på skrift nogen steder - det gør det modsatte jo så heller ikke kan man sige.

Kan de bakke ud som leverandør hvis jeg overtager som ApS?

Håber sådan at I kan hjælpe??

Hilsen K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

KCD:


Jeg er ved at købe en webshop og jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har tænkt mig at købe den som ApS, så mine spørgsmål hertil:

1

Følger ALT med? Dvs CVR, betalingsløsning, PBS mm.
Hvad følger IKKE med?

2

Jeg har stået 10 år i detailbranchen men har aldrig beskæftiger mig med webshop og der tilhørende aftaler - jeg skal vel have en advokat med indover?

3

Leverandørerne er essentielt i denne handel? Problemet er bare at de 6-7 leverandører jeg får med IKKE har skrevet kontrakter med shoppen? Og de har webshop stop på en del af disse mærker også ved evt. ejerskifte men det står ikke på skrift nogen steder - det gør det modsatte jo så heller ikke kan man sige.

Kan de bakke ud som leverandør hvis jeg overtager som ApS?

1 ja alle aftaler følger med. Det betyder jo ikke, at de så ikke kan opsiges, efter de regler der er mellem parterne,  f.eks. hvis banken ikke vil stole på en ny ejer, så kan man risikere de siger aftalen op

2 Jeg ville i alle fald råde til at få juridiske råd ja - og en økonomisk vurdering (due diligence gennemgang) i et eller andet omfang, for at sikre hvad der er af risiko, skeletter og andet i skabene

3 ja det kan de da - og det kunne de vel også med aftaler, som alle andre aftaler, de er jo sjældent for livstid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar. Som udgangspunkt er det fordi at jeg kontraktede en leverandør som havde et mærke jeg ville fortsætte med også ville jeg forhandle et andet mærke hun også havde i agenturet. Her fortæller hun mig at de har webshop stop, og at de derfor ikke tager nye webshops ind eller fortsætter ved ejerskifte af webshop - da det går ind under samme kategori. Og det er er mærke der er ret vigtigt for shoppen helhed.

Men gælder det hvis det er ApS - jeg mener så burde samme aftale jo køre videre. Problemet er bare at der ikke er nogen kontrakter på noget? Ved ikke helt hvordan jeg kommer til bunds i dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et nyt ApS som oprettes så følger aftalerne ikke med per automatik. Der er tale om en ny juridisk enhed. Sørg for at få præciseret hvad du køber og herunder få bekræftet leverandører, hvis de er vigtige for dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KCD:
Men gælder det hvis det er ApS - jeg mener så burde samme aftale jo køre videre. Problemet er bare at der ikke er nogen kontrakter på noget? Ved ikke helt hvordan jeg kommer til bunds i dette.
jo hvis det er et eksisterende kørende ApS du overtager, men som nævnt er de fleste aftaler jo sådan at de kan afsluttes med eller uden et varsel, bank kan ofte kortfristet opsige anfordringslån, konto osv og leverandører kan jo også sige de ikke længere ønsker at levere, til den frist der er aftalt - og er der slet ikke aftale, så kan de naturligvis frit vælge, som her, at sige de ikke vil levere videre ved ejerskifte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en eksisterende kørende ApS jeg overtager, hvornår skal man da stifte en hel ny? Det tror jeg ikke der er grund til da alt skal køre som nuværende.

Okay John, tak for det kan se at der er en usikkerhed lige meget hvad.
Kan man gøre noget kreativt med overtagelsen, altså så jeg overtager langsomt, så at man til at starte med kører det sammen.
Ville det gøre nogen forskel på leverandører? Ikke rigtig vel? Men de fortæller mig jo tydeligt at de har webshop stop for NYE webshops så kunne ikke forestille mig de så ville trække sig.

Det er lidt risikabelt kan jeg godt se!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan aldrig sikre dig at alle kontrakter kan forsætte - og de kan forsvinde så snart der er delvis ejerskifte - eller som også uden

Jeg synes det lyder risikabelt - men få en fuld gennemgang -due diligence inden i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)