Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra idé til app -hvor starter man.?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. :)

Okey så jeg har en, syntes jeg selv, helt vildt god idé til en app. Men eftersom jeg hverken har ekspertise eller kapital til at udvikle en app forbliver det jo bare en idé.!

Hvordan kommer man bedst omkring at skaffe kapital for at få sin idé ført ud i livet.?! Tilbyder man en evt. freelance app udvikler 50/50 -hvis altså man kan finde en der er lige så hooked på ideen som en selv.?! Kan det bedst betale sig at lave privat lån i banken.?! Eller søger man investorer et sted som dette.?! Og hvordan sælger man så lige sin idé uden at røbe for meget..?? Man vil jo nødigt se nogen snuppe ideen for næsen af en..!

Jeg syntes også at det er enormt svært at google sig frem til hvad en app vil koste at lave, ved jo at det selvfølgelig afhænger af indholdet men hvad er mon minimum og max pris sådan ca.??

Jeg har en helt klar idé om hvordan appen skal designes, hvilke funktioner den skal indeholde og hvordan den skal markedsføres og tror på at den vil have et stort potentiale, men for en grønskolling som mig er det virkelig svært at finde ud af hvor man skal starte og hvor man skal slutte. 

Gode råd modtages med kyshånd.. På forhånd mange tak for hjælpen

Jeanette Møller :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeanette

Det lyder spændende. Jeg vil angribe dine spørgsmål så godt, som jeg nu kan - og husk på, det er naturligvis bare min egen mening.

1) En "appudvikler" vil typisk ikke stille sig tilfreds med 50/50. Der er stor efterspørgsel på samarbejde med programmører, og hvis vi skal være ærlige, er det dem der kommer til at lave det hårde arbejde (det færdige produkt). Det vil være ham, som mister utrolig mange timer, skulle projektet nu fejle.

2) Hvad der bedst kan betale sig, kan du svare på bedst. Vælger du en investor, vil han typisk kræve en del af ejerskabet + det fremtidige overskud. En investor KAN gå hen og blive en pain-in-the-ass, men kan samtidig også bidrage med meget forretningsforståelse. 

Et lån i banken er, ja - et lån. Det giver dig adgang til at holde kontrol over dit projekt 100%. Tror du på projektet, vil du naturligvis også turde tage den risiko der er her :-)

3) Det med ikke at røbe sin idé, er en gammel skrøne. Der er ikke nogen der vil komme og stjæle din idé fra dig. Dem der vil, gør det alligevel efter din app er lanceret. 

Kort sagt - ønsker du finansiering, uanset om det er lån eller investor, skal du spille med åbne kort. 

4) For at finde en anslået pris, kan du jo sagtens tage kontakt til forskellige virksomheder der arbejder med dette, og få dem til at komme med et tilbud. 

Det virker meget til at du mangler det med finansiering i din plan - for jeg går ud fra du allerede har en forretningsplan på plads, siden du ved hvordan den skal markedsførings und so weider.

Finanseringen er dog en vigtig del, Så prøv at sæt dig ned og få styr på det :-)

Håber det hjalp.

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

 Tusind tak for dit grundige og dybdegående svar:) Jeg prøver idag at ringe til de forskellige virksomheder jeg har fundet og høre hvad de sådan ca. skal have for udvikling af app. Så er det jo om noget lidt nemmere at finde ud af om der er mulighed for at låne pengene i banken, for ja det er helt sikkert der den største udfordring for mig ligger..!! 

Igen mange tak

Mvh Jeanette :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hahahaha... pisse fedt inlæg med rumrejserne.. :) :) Og virkelig spot on..!! 

Ja vi er jo nok mange med gode ideer, og jeg har pt hele 2 stks som jeg gerne vil sætte i værks, men med manglende ekspertise er det godt nok op ad bakke. Har naturligvis dog lavet en forretningsplan, og er villig til at bruge alle mine timer i døgnet på mine ideer.. MEN derfra til og skaffe op mod 500.000 som et af de firmaer jeg nu har haft kontakt til, ja der er der godt nok langt.

Så må nok ud og søge investorer og så er prototypen da en super god idé.!! Kan du anbefale nogle steder hvor det virkelig bliver skåret ud i pap mon.?! Og tusind tak for responsen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)