Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdning til faktura gebyr..

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis fakturaen skal være "specifik" eller anderledes fra den standard man nu laver faktura ud fra så er det vel på sin vis ok alt afhængig af gebyrets størrelse.

men ellers nej, skal man betale gebyr for at handle et sted?? nej den holder ikk, jeg kunne ikke selv drømme om det
 
jeg var tidligere ansat i et firma, der skulle der på hver faktura fremgå et "miljø" gebyr på 12 kroner, der var ingen der gjorde væsen af sig på denne grund, så sådan blev det.. 
 
udfører man en opgave for en kunde, skal det klart fremgå hvad kunden skal betale for den vare/ydelse man har fået leveret, få kundens tillid og hold aftaler så er det ikke afgørende om en vare/ydelse koster 100 kr. eller 115 kr.
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er altså rigtig mange firmaer, der opkræver fakturagebyr, ekspeditionsgebyr, leveringsgebyr eller lignende, og det er da altså ikke noget mærkeligt i. En lidt anden prisstruktur, som virker på sammen måde, kaldes mængderabat.

Når man som kunde påfører en leverandør en udgift, så skal den betales på en eller anden måde. Det gælder både udgiften til konvolutten, fakturapapiret, frimærket og andre udgifter for skrivning af faktura. Det afgørende er ikke, om man skal betale for fakturering, men hvordan.

Da 5- og 10-ørerne forsvandt, satte man prisen på en pakke gær op til 25 øre. I vores lokale biks koster det mange gange mere i dag. Forskellen er ikke at gær er blevet dyrere, men at butikkerne nutildags i højere grad tager en pris, der også betaler for ekspeditionen.

For lige at komme tilbage til TNT Factory's første indlæg, så mener jeg at registrering af, hvor meget tid man bruger på hvad, bør dækkes af timeprisen, da flere fakturerede timer typisk også betyder mere registrering i tidsregistreringssystemet.

Og hvis man ikke har et timeregistreringssystem, så skaf et eller lav et.

Mht. bager's holdning om pris, så mener jeg at det er totalt afgørende, at man holder det man lover, overfor en kunde. Hvis man har lovet 100,- kr., så skal det koste 100,- kr og ikke 115 kr.
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I min lille webshop tager vi 15 kr i ekspeditionsgebyr. Pengene går til at købe boblekuverter og en blomst til min kone der for det meste ender i den lange kø hos postdanmark :-)

 
I de 4 år vi har eksisteret har vi ALDRIG haft en klage eller det mindste brok over de 15 kr.
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Sødt! :-)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok også sige, at det kommer an på sammenhængen... Hvis det er noget der kræver tid udover det sædvanlige, så kan jeg godt følge det. Ellers ville jeg mene, at det ville være smart at inkludere alt i prisen. Vores kunder får f.eks. abonnement for et år, men hvis beløbet skal "flækkes" op i flere dele, kommer der altså også et lille gebyr på, må jeg da nok indrømme

Det med blomster til konen, må jeg da lige overveje... Det ville hun da sikkert sætte pris på

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med gebyrer på faktura til udlandet?  -Bare et lille sidespørgsmål...
 
Nej, jeg tænkte på om man kan sætte gebyr på refunderingsfakturaen? Eller er det lige så upopulært som at opkræve for fakturaen? Mit mål er internationalt og jeg har hørt væmmelige rygter om at det er r*vdyrt at få banker til at sende penge retur til udlandet.  Et hjørne af min samvittighed siger mig at det er moralsk ukorrekt med gebyr for refunderingsfakturaen, for man straffer vel indirekte kunden for at ville have pengene refunderet?
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går stærkt ud fra, at vi snakker business 2 business handel, idet handel med private er underlagt lovgivning m.v., især på dette punkt.

Hvis en kunde har ret til at få pengene refunderet, så må det have basis i den købsaftale, der er indgået, eller de forretningsbetingelser, som købsaftalen er lavet under. Hvis der er tale om, at et køb skal gå tilbage, så vil jeg mene, at det er alle betalinger fra kunden til leverandøren, der skal refunderes, så kunden holdes skadesløs, medmindre der er aftalt andet.

Men man bør jo som leverandør sørge for, at antal sager, hvor kunden er utilfreds med produktet, er minimalt, og hvis kunden er utilfreds, så bør man begrænse skaden på ens image ved at give kunden en yderst tilfredsstillende håndtering af sagen, indenfor de aftalte rammer.
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse, tak for svaret.

Nej, det er private kunder jeg vil sælge til. Jeg kommer til at sælge ting i pdf-filer, så der er en risiko for at folk vil have tingene refunderede efter de har kopieret det. Jeg har endnu ikke fundet et tilnærmelsesvist billigt software til at "låse" en pdf med (forslag altid velkomne) så jeg tænkte at det måske kunne få dem til at lade være med at begå fusk...
 
Jeg kan udemærket godt se hvad du mener med at kunden har ret til fuld refunderinger både for retfærdighed og bedste kundeydelser. Mig igang med at finde andre muligheder
 
-Søvnmangel er åbenbart ikke en tilstand man skal udtænke planer i...
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)