Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne junglen -hjææælp ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er i fuld gang med forberedelserne til at få lavet en app. I den forbindelse vil jeg jo på sigt også få brug for et website (udelukkende til kundesupport osv.) samt email adresser. Min app skal på sigt være "worldwide" så det er essentielt at det bliver en .com adresse.

Jeg havde faktisk fundet mit ønskedomæne på "Godaddy" men kunne se at surftown også havde domænet til salg som "flytbart".?! Jeg gik jo så ud fra som nybegynder at de måske havde en ordning med ejeren af domænet og bestiller det hos dem. Men efter bestilling hørte jeg ikke mere fra surftown. Skrev til dem uden svar og skrev igen hvor jeg så endelig over en uge efter jeg "købte" mit domæne får svar. Det viser sig så at når der står det er "overflytteligt" gælder det åbenbart kun hvis man selv ejer domænet.?! ØV !! Men jeg går ind på "Godaddy" for så må jeg jo bare købe det der... MEN ... Så er det fandme væk.... ØV ØV ØV...

Så nu skal jeg finde et nyt domæne og her melder spørgsmålene sig så..

Jeg kan sagtens få domænet jeg ønsker med .dk men tænker bare at det ikke er optimalt når appen skal være tilgængelig worldwide.?! ellers skal jeg vælge .eu - .net - .nu eller måske .shop...????

Alternativt kan man bruge bindestreg i domænet op på den måde få .com endelsen men bliver det ikke trælst i fx en email adresse.? Her tænker jeg at det hver gang man skal fortælle email adressen lyder lidt besværligt at skulle sige fx  .....snabela.....bindestreg......dot com ??? Hvad vil i anbefale og ikke mindst HVOR vil i anbefale at man køber sit domæne..?? Tænker at jeg ikke har behov for hosting da jeg pt bare skal sikre mig navnet inden nogle andre nupper det. Såvel app som website er noget jeg vil have et firma til at ordne så skal udelukkende bruge navnet/domænet.

På forhånd tak for hjælpen

- Jeanette :)

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af steder du kan nøjes med at købe et domæne og få dns med samtidigt

De 2 steder jeg selv bruger mest er https://www.namecheap.com/  samt danske https://web.gratisdns.dk/

jeg ville personligt udgå - i domænenavn hvis det er muligt, men er nok mest en smags sag, hvis du med world wide mener europa er et .eu domæne nærliggende, det er ikke så meget brugt i nu men begynder så langsomt at blive mere kendt

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du kigger på en service de nok reklamerer lidt vel rigeligt for nogle steder, nemlig en knap der hedder "Transfer Domain" hos deres moderselskaber, og henviser til at du kan teste om du kan flytte det domæne du i forvejen ejer hen til deres selskab. Det undersøger du uden at bevise du ejer sitet.

Men du har altså ikke søgt på om domænet er ledigt!

Du skal finde et en knap der hedder noget med domæne registrering, eller domain check, noget i den stil.

Tror du skal undgå bindestreg i domænet, men ved egentlig ikke hvorfor jeg synes det, for potentielt kan man jo få nogle ret korte .com adresser hvis man kombinerer tegn f.eks. P-F-A.com for Pers Fine Antik.

Men du skal være opmærksom på om du har ret til at bruge navnet i den form du ønsker - det er ikke nok at det er ledigt. Du ved jo godt at andre ejer navnet Nike.com, men du har ikke ret til at købe navnet nike-løbetøj.com for at lave en shop, blot fordi det er ledigt. Tit når man søger at bruge bindestreg er det fordi navnet man helst vil have laver noget tilsvarende. Det skal man passe lidt på med.

Men det bedste du kan gøre er at bruge din sunde fornuft, find et navn og køb det. Spørg på amino i ny tråd om det får problemer og om andre har bedre navne. Så risikerer du ikke at andre løber med navnet og det koster sjældent mere end 100kr. at registrere et domain i et år. Så tabet er ikke så stort hvis du skulle vælge et nyt.

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar ;-) Med worldwide mener jeg at det med tiden skal udvides til bl.a. USA og andre lande så .eu dur nok ikke helt i længden :-/  Men måske .shop eller .net ville gå an.?! 

Tak for dine links, jeg kigger på det ;)

Tilmeldt 1. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret ;) Jeg har skam søgt om domænet er ledigt.. Det var det ikke på mange sider men på præcis de sider jeg har nævnt så det ledigt ud :-/

Navnet er ikke hvad jeg ved af, brugt andre steder -der er ingen website med navnet og der dukker intet op hvis man googler navnet heller..Heller ikke på Facebook/insta/twitter eller andre steder dukker navnet op, derfor syntes jeg jo at det var unikt og passede perfekt til min app. Det er heller ikke på nogen måde beslægtet med kendte brands så tænker at det nok er ok at bruge..!

Men egentlig kunne jeg jo måske lave en forkortelse af navnet lidt ala P-F-A.com som du foreslog.?! God idé.. Mit navn er 2 i 1 (L...K...)så kunne jo måske egentlig bare bruge LK.com..?! Lidt kort men måske var det en idé.. Mit logo består nemlig også af netop forkortelsen så det var måske ikke helt dumt ;)

Man tak for respons.. Jeg søger videre :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)