Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgs- eller udsalgspris ved B2B salg af lamper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er med i en lille designvirksomhed, hvor vi har en række forespørgsler fra erhvervskunder såsom forretninger, kontorfolk etc., som er interesserede i at købe et par af vores lamper. Der er altså tale om, at lamperne blot skal bruges til udsmykning i et lokale og der er ikke tale om mere end 2-3 lamper pr. kunde.

Jeg er dog i tvivl om hvilken pris denne type kunder skal tilbydes. Er det salgsprisen, som vi ellers kun giver til kunder med henblik på videresalg? Eller er det udsalgsprisen, da de kan anses for at være "almindelige" kunder, der skal bruge lampen til dens tænkte formål?

Jeg håber I kan hjælpe :)

/Andreas

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Det er jo kun dig der kan svare på det Smile 

Men de henvender sig jo ikke til dig fordi de er interesseret i at forhandle jeres lamper. Som jeg læser det, så er de slutbrugerne, og i sådanne tilfælde ville jeg da aldrig tilbyde dem engros pris.

Jeg sælger selv kontorstole til både private og erhverv, og også en smule til forhandlere. Det er kun forhandlere - der videresælger - der får til forhandler-pris.

Hilsen Morten 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok vælge slutpris, men måske tilbyde dem 10 eller 15 % - men først starte ud med slutprisen.

 

Fra København
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 82
Fra  Office2go Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Pas på her !! Det lyder som om du er ved at løbe ind i en klassisk distributions konflikt. Som jeg læser dit indlægdesigner i og producerer en lampe som i så har nogle forhandlere til at sælge for jer. Nu har i så fået nogle forespørgsler fra fra nogle erhvervskunder der gerne vil købe direkte af jer. Dette er et absolut no gow! Hvis jeg var forhandler ville jeg blive rasende hvis mine producenter solgte direkte til kunder uden om mig som forhandler. Jeg ville øjeblikkelig afbryde samarbejdet med den leverandør

Så dette lyder som et klassisk distributions konflikt problem som du skal vare dig ved at gå ind i - henvis hellere kunde til en forhandler der kan sælge lampen til kunden. Hvis du ikke B-t-B forhandlere, så find nogen der vil sælge dine lamper :)

Mvh Jacob Holm  Office2go

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Jacob Holm i at du som designer og producent aldrig selv må sælge detail, men henvise til en af dine forhandlere.

Hvis du skal gå et skridt videre for at sikre ordren, kan du få kontaktnavn og telefonnr. og bede din forhandler i nærheden af emnet om at ringe tilbage og aftale nærmere.

Hilsen

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)