Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed ved siden af

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan skal man forholde sig hvis man gerne vil have en lille virksomhed ved siden af sit faste job? Jeg er lige blevet færdig udd som wellness massør og vil gerne benytte den ekstra værelse vi har hjemme til at give massage, dog beholder jeg mit faste job. Og hvordan er det når man bruger værelse hjemme til virksomhed er der regler for det?

Og skal jeg lade mig moms reg?

VH Helle

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

typisk må du gerne have en virksomhed ved siden af, med mindre det konkurrerer med dit faste job eller det kommer i vejen for din arbejdsindsat.

hvis du er funktionær har du faktisk ret til at drive bi-job (det står i loven). Det er dog noget du skal være åben om, altså fortælle din arbejdsgiver at du har denne side-beskæftigelse.

mht. momsregistrering er dette ikke et krav med mindre du omsætter for 50.000kr eller mere, og måske er dit erhverv endda fritaget momspligten, det skal du undersøge. 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

hvis du er funktionær har du faktisk ret til at drive bi-job (det står i loven). Det er dog noget du skal være åben om, altså fortælle din arbejdsgiver at du har denne side-beskæftigelse.

Det er korrekt - det er §15 men der står også "når hvervet kan røgtes uden ulempe for virksomheden"
Der ud over vil man typisk i en ansættelsekontrakt kunne se krav om at 
arbejdstager skal stille sin fulde arbejdskraft til disposition for arbejdsgiveren.

Den her sag illustrerer hvor lidt der skal til for at man ikke stiller sin fulde arbejdskraft til rådighed:

http://viborgloen.dk/blog/medarbejder-bortvist-for-at-bijobbe-i-egen-virksomhed/

Det var tæt på at blive en bortvisning men blev til en opsigelse.

Så en aftale med sin arbejdsgiver er en god ide.

/S

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig man bør altid aftale det med arbejdsgiver inden og ganske specielt hvis man f.eks. arbejder med samme sag hvor man jo kan stjæle kunder. Står der ikke noget i kontrakten så vil det ikke være fyringsgrund med mindre det går ud over arbejdet i arbejdsgiverens øjne, men jeg ville altid aftale det åbent

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

100% eng - man skal være åben omkring det.

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ikke lige svar på det du spørger om.

Men hvis du skal have lavet en hjemmeside til din lille virksomhed vil jeg gerne hjælpe dig. :)

Hvis du er interesseret er min mail: renedichmann@gmail.com

Ellers må du have al hel og lykke med dit projekt. :-)

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen det er ikke en hemmelighed for mit job og det kommer ikke til at have betydning for mit arb så den del er på plads. Tak for alle jeres svar. dejligt.

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min arbejdsgiver ved det og det er ikke et problem. Er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Det kommer til at være hjemme hos mig selv er det et ene mandsfirma jeg skal oprette eller va?

VH KUNIE

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunie:
Er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Det kommer til at være hjemme hos mig selv er det et ene mandsfirma jeg skal oprette eller va?

Hej Kunie, 

Det lyder rigtig spændende med dit nye projekt. 

Din virksomhedstype betyder, så vidt jeg ved, ikke det store. Hvis det er en lille sideforretning kan du sagtens køre det som et enkeltmandsfirma. Hvis du har planer om at vækste til noget større og på sigt gå fuld tid, kan du lave et IVS. Det kan du senere omdanne til et ApS når din omsætning bliver større.

Når du har et lokale som du kun bruger til din virksomhed, mener jeg at du enten kan trække det fra privat eller modtage husleje for lokalet. Det er i hvert fald værd at undersøge.

Og så lige en sidste ting. Jeg har Massay.dk som er en platform hvor man nemt kan finde og booke massage online. Det kunne måske være noget for din nye virksomhed? Lige nu er siden 100% gratis at bruge og der er ingen binding. Du må endelig sige til hvis du har flere spørgsmål, eller gerne vil høre mere om Massay.

Mvh.
Tobias   

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)