Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner-ads + "anden betalt annoncering" = 0 salg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er mest til affiliate-partnere hos Partner-ads, men andre er velkomne med inputs.

Har andre end jeg oplevet et betydeligt fald i omsætning, når et Partner-ads partnerprogram benytter "anden betalt annoncering"? (Produktet er i mit tilfælde sexlegetøj) Hos visse programmer står der i betingelserne at "Hvis sidste klik kommer fra andre affiliate netværk eller Google Adwords, så annulleres salget her."

Det giver jo helt fin mening, men jeg har nu to gange oplevet, at det ikke blot betyder færre salg, men at antallet af salg er faldet fra et dagligt gennemsnit på fem, til et gennemsnit på nul (ja, nul!) .

Første gang, for et års tid siden, hvor jeg ikke blev oplyst om de ændrede betingelser, men pludselig kunne konstatere nedgang i salg. Efter henvendelse, blev jeg oplyst om de ændrede betingelser, og jeg fjernede alle bannere fra det pågældende program.

For nogle måneder siden fik jeg en mail fra annoncøren om, at de nu havde fået styr på deres tracking, og meget gerne ville annoncere på mine sites igen. De brugte ikke længere anden annoncering. Jeg satte deres bannere på igen, lavede feedreklamer osv. og ganske rigtigt, der var godt gang i salgene, og jeg kom hurtigt op på mit gamle gennemsnit.

Nu er den så gal igen! Fik besked om, at de nu brugte Google-annoncering, og ja, i løbet af 4-5 dage raslede salget ned, og har de sidste 3 dage ligget stabilt, på NUL.

Jeg synes altså det er vildt. Det ærgrer mig især fordi dette her partnerprogram omsætter betydeligt bedre end de andre webshops med sexlegetøj, hvor der mildt sagt er plads til forbedring! (Gamle grimme bannere, KÆMPE pop-up med tilmelding til nyhedsbrev, dårlige produktfotos i feedannoncer, m.m.m.m.

Har du oplevet noget lignende? Kan nogen mon forklare mig, hvorfor samtlig trafik fra mig, tilsyneladende ender med at brugeren køber via anden annoncering?

Går alle mine kliks nu til at sætte en cookie på brugernes computer, så de via Google-ads bliver mindet om, at de skal købe hos den pågældende butik, som derved sparer en helvedes masse penge, fordi Google ikke skal have 20% af salget? Da der er tale om sexlegetøj, så ved jeg, at Google er ret forsigtig med disse annoncer, så det er altså ikke nogen man får klasket i hovedet ved andre søgninger, eller på andre sites. Så jeg undrer mig, og ærgrer mig.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim

Nu ved jeg ikke hvilken butik det drejer sig om, og kan derfor kun svare generelt.

Mht. dette:

"Går alle mine kliks nu til at sætte en cookie på brugernes computer, så de via Google-ads bliver mindet om, at de skal købe hos den pågældende butik, som derved sparer en helvedes masse penge, fordi Google ikke skal have 20% af salget?"

så mener jeg at Google ikke tillader remarketing på sexrelaterede annoncer. Så på den måde mister du ikke noget.

Men anden Google annoncering er så vidt jeg ved tilladt i en eller anden form, og en butik kan godt få mange salg den vej igennem. De ønsker så ikke også at betale til affiliates for det samme salg, hvilket er fair nok (medmindre at affiliates leverer det sidste klik).

Nu ved jeg heller ikke hvilken markedsføring du laver for butikken, og dermed hvor tæt du er på selve købsbeslutningen. Hvis du f.eks. bruger bannere, så konverterer de nok en del dårlige nu end før, da du er langt fra købsbeslutningen. Men hvis du f.eks. laver prissammenligninger så vil faldet ikke være så stort, da du er tættere på købsbeslutningen.

Mvh. Ken

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt bør du også checke dine links om de er korrekt sat op.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken, tak for dit svar.

Jeg har fuld forståelse for, at annoncøren tager forbehold for - og kun ønsker at betale for sidste klik. Men jeg mener også, at sandsynligheden for at det skulle ske, ikke kan være ret stor, især da Google ikke tillader retargeting for erotiske annoncer.

Jeg mener det er ret usandsynligt, at næsten alle kliks (salg) fra vores sites annulleres fordi brugeren har klikket på anden annoncering.

Vi bruger primært feedannoncer, så der er ikke langt til købsbeslutningen, hvilket vores tidligere resultater jo også viser. Men at gå fra 4-6 salg om dagen til et par stykker om ugen, det kan simpelthen ikke passe. Jeg ved at programmet, som andre programmer, af og til har haft vrøvl med trackingen, og jeg tænker, at når der er tale om to forskellige former for tracking, så er der endnu større risiko for fejl.

Jeg har besluttet at jeg bare vil undgå programmer som samtidig bruger anden annoncering, og det vil jeg råde andre affiliates til at holde øje med også. Jeg håber også, at du evt. vil holde øje med disse programmer, da der jo faktisk er mulighed for at snyde, og annullere flere salg end der er belæg for. Jeg siger ikke, at det er det som er sket, hælder mere til fejl i trackingen, men jeg ønsker i hvert fald ikke at levere kvalitetstrafik til disse programmer.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke konkret forholde mig til det du skriver eller dine vurderinger på det grundlag uden mere info.

Kontakt mig via support@partner-ads.dk med mere specifikke oplysninger for en opfølgning på sagen.

Fra Hammel
Tilmeldt 18. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Det Hele ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også oplevet et betydeligt fald i omsætningen hos et partnerprogram som benytter "anden betalt annoncering" (også sexlegetøj). I vores tilfælde har det betydet ca. en halvering i omsætningen på det pågældende partnerprogram. Dette har betydet et fald på vores indtjening på ca. 15.000 kroner i denne måned, i forhold til sidste måned ("anden betalt annoncer" blev indført af partnerprogrammet i slutningen af sidste måned).

Samtidig blev vores procentsats pr. salg også pludselig sat ned med 9 % for nogle dage siden.

Så alt i alt har dette betydet en betydelig forringelse af vilkårene for os som publisher. Derfor er vi gået i gang med at fjerne alle annoncer fra det pågældende partnerprogram.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det bedste 'våben' i den forbindelse.

Vi kan så håbe at de kommer på bedre tanker når de bliver fravalgt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. F. Nielsen :
Har du oplevet noget lignende? Kan nogen mon forklare mig, hvorfor samtlig trafik fra mig, tilsyneladende ender med at brugeren køber via anden annoncering?


Jeg kan også sagtens genkende den med at de gode sites også er dygtige til Facebook og Google remarketing. De er ikke så attraktive at være affiliate for. 

De er evt også gode til at fange folk til nyhedsbreve.  Webshoppen lokker eksempelvis med en god rabatkode, hvis man signer op. Det kan evt være via klik fra dette nyhedsbrev, at de får lagt en ny cookie ind?! 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender til webshops som, efter hush hush aftale med affiliatenetværk (ikke Partner-Ads), har ladet eget nyhedsbrev "trumfe" affiliate cookie, men er hovedreglen ikke stadig væk, at det "kun" er annoncørens CPC annoncering som kan overskrive affiliate cookie?

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men kun i de tilfælde at det fremgår af programmets betingelser.

Hos Partner-ads er der faktisk et flertal annoncører som ikke annullerer af den grund, og mange der aldrig annullerer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)