Hej, Vi har en kunde, som har fået "hi-jacket" et gammelt domæne og nu er der en webshop, der sælger falske taske og snyder kunderne i kundens navn. Tilbage i februar ønskede kunden ikke længere at benytte det pågældende domæne og fornyede det ikke hos DK-hostmaster. Domænet er out in the open og alle kan købe det - den er jeg med på. Vores kunde opdage det, da der en der ringer og skælde ud over, at de ikke har fået leveret tasken som de har bestilt og betalt via webshoppen. Vores kunde er chokeret over at opdage, at der findes en webshop, der snyder i deres navn. Ved et opslag på dk-hostmaster.dk kan jeg se, at domænet er registreret af en amerikaner. Sikkert med falske oplysninger. Hjemmesiden er en blanding af dansk og engelsk, ingen kontaktoplysninger (kun en kontaktformular) osv. Dem som man kommunikerer med i webshoppen, svarer på dansk. Hvordan står man i sådan en sag? Har man overhovedet nogen muligheder for at "komme efter" dem? F.eks. gøre dk-hostmaster opmærksom på, at der tydeligvis er tale om snyd og bedrag. |
Kontakt DK-Hostmaster. De har før lukket sider med f.eks. kinesiske bagmænd, hvor sidens eneste formål var at sælge kopiprodukter.