Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, tyveri på lager.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg opdagede til min gru i går aftes, at vi har fået stjålet nogle varer på vores lager. Grunden til jeg opdagede det er, at vi har kommissionsvarer der bliver optalt en gang om måneden, og da vi har designer mærker, har vi ikke ret mange af samme slags.

Vi har haft butik hvor vi havde fælles areal med 2 andre butikker da de skulle have tilgang til køkken og toilet. Her har vi også haft vores lager, så folk har haft fri tilgang.

Da en del mennesker har haft nøgler hertil, er der ikke tegn på indbrud, og forsikringen dækker derfor ikke - hvordan står man i sådan et tilfælde? Her er ikke tale om en enkelt ting eller 2, men varer for knap 50.000kr i udsalg. Jeg kan af gode grunde ikke se om der er blevet stjålet en ting eller to under hele vores lejeperiode, men denne gang kan jeg se det da det er mange stk af bestemte ting, og som skrevet oven over, har vi ikke mange af hver del.

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg skal takle tingene - det skal siges at der ikke er overvågning;0(

Finkena

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Afskrive det som svind og sørge for at få sikret dit varelager i fremtiden.

Det skader sikkert heller ikke at anmelde det, om end det nok ikke giver den store bonus. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

og tak for svar.. Du har ret i at vores lager burde have været bedre sikret, men jeg spurgte min forsikrings mand om der var nogle problemer i at flere havde adgang, og det svarede han nej til. Men når nu vi har brug for dem, så er det lige pludselig en anden sag - og i og med der ikke er tegn på indbrud, så kunne det lige så godt være os selv der havde fjernet tøjet..

Finkena

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke noget forsikringsmæssigt problem at andre har adgang, her på firmaet er der da også et par af medarbejderne der har nøgle til kontoret, og så længe de ikke render med tingene er det heller ikke noget problem.

Jeg har endnu ikke mødt et forsikringsselskab der dækker såkaldt "simpelt tyveri" hvor der ikke er tegn på indbrud, hvilket ganske givet også er nøje beskrevet i deres police og betingelser.

Så det er desværre nogle trælse lærepenge for dig, men jeg tvivler på at der er noget at gøre ved det. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er intern der forsvinder noget, kunne videoovervågning være præventivt og der forsvinder måske mindre af den grund.

mvh   Geeked 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg giver dig helt ret i at overvågning er god. De lokaler vi er flyttet i er skam heller ikke noget problem, for der er ikke andre der har adgang hertil end os selv, men det var der så det andet sted, og der var overvågning i en del af bygningen. Men i realiteten har de kunnet smide varerne ud af vinduet og undgå netop det sted hvor der var overvågning..

Finkena

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man skal tænke som en tyv og tjekke hvordan man kan komme ind på et lager nemmest muligt..

Altså låse på alle vinduer, tilmuring af åbninger der ikke bruges, således at der er mindst mulig adgangsveje.

Man skal gøre det svært og tidkrævende at komme ind, for så opgiver de fleste tyve at gå ind.

Men som alt andet, de allerfleste tyverier foregår internt med personale som tror, at hvad der er dit er også mit og hvor moralen er, at ham der ejeren, han har masser af penge og har råd til at vi "låner" lidt med hjem.

Her er mange cameraer og optagelser en god hjælp, samtidig med at man holder flere lageroptællinger uventet, som kan spore såkaldt svind, begået af ansatte.

Det plejer at hjælpe, men selvfølgelig har en "låner" også et tænkeredskab og finder gerne på noget nyt..

En metode kunne være, at i pakker tøj i kasser og poser, som jeres chauffør tager med og måske også en ekstra kasse som han lige "låner", og smider af et sted til en medskyldig.

En anden metode er, at man pakker en kasse til sig selv eller en medskyldig og sender den ganske normalt som pakkepost, uden at ejeren opdager opdager denne ekstra forsendelse..

Derfor bør og skal man altid kontrollere antal kasser hver gang man sender noget.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

HVis du får behov for overvågning både fast og Diskret midlertidig løsning er du velkommen til at tage kontakt til mig.

Da jeg har en hel del erfaring med den slags opgaver.

Men vil forslå at du kontakter mig direkte.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)