Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af el artikler - Godkendelser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En ven og jeg er ved at starte et firma, hvor vi gerne vil lave lidt lamper. Noget med beton og genbrugstræ etc..

Hvordan er det med godkendelser og CE mærkning af sådanne ting, og hvad siger loven?.

Man kan købe fatninger, ledninger, stik osv. i Kina for langt under det halve af hvad man skal give ved en Dansk grossist, men er det lovligt at samle de kinesiske dele og sætte dem på et stykke træ/ Gips og så sælge dem i Danmark?

Der er jo mange som køber ledninger og/ eller pære i Kina og sælger i Danmark.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

YES!!

Så længe der er andre der gør det samme, så fyrer du den bare af. Køb endelig i Kina, og husk også ALTID at vælge den billigste leverandør i Kina, for pris og kvalitet hører selvfølgelig ikke sammen - der er bare nogen der vil tjene mere end de andre.... og tro endelig på dem når de siger at deres varer er godkendte i EU.

Og når du så får en klage eller en erstatningssag i millionklassen fordi de skide elektriske dimser fra kina har forårsaget en brand, så er du selvfølgelig sikret, for du kan jo altid sende regningen videre til din leverandør i Kina. 

For du gjorde jo trods alt bare det samme som alle andre gør....

Så hvorfor dog købe fra grossister i Danmark - de er jo bare grådige og vil have mindst det dobbelte for deres varer - og for hvad? Et stik / ledning / fatning er vel det samme - uanset hvor det kommer fra? 

Det har jeg i hvert fald læst engang i Se & Hør

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå for at jeg ikke bare skal lyde som en sur gammel mand, så må jeg hellere følge op på ovenstående :o)

Det er utroligt naivt at tro at man "bare sådan lige" kan købe lidt ting i Kina og så bruge det til enten produktion eller videresalg.

Jeg synes det er lidt skræmmende at i allerede er ved at starte et firma uden at have styr på selv de mest basale ting. Som minimum må i da undersøge lovgivningen på området. Og her snakker jeg ikke om tilfældige - mere eller mindre kvalificeret - (men garanteret velmenende) folk på Amino, men her mener jeg de rette myndigheder og kompetente fagfolk.

Der er kun 1 der vil blive holdt ansvarlig for jeres produkter, og det er DIG / dit firma.

Og når der er snak om et så potentielt farligt område om el-artikler, så skal i for alt i verden holde jer væk fra Kina. Man kan få meget godt i Kina, men man skal vide hvad man skal lede efter, og den viden har i helt åbenlyst ikke endnu.

Mvh

Morten

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil virkelig prøve at få det bedste ud af dit svar og ikke virke pige sur for det var da lidt af en nedsmeltning du fik der.... man skal jo starte et sted, og hvis man bare søger på nettet efter el artikler kommer alle de firmaer frem som "almindelige" menisker køber ved, så spørgsmålet skal nok ikke ses som at vi ikke vil investere i kvalitet, men mere at hvis vi skal kunne tjene lidt og holde prisen rimelig så dur det ikke at købe stik, ledning og pære for 3-400 kr og så sælge lampen for 350kr. Så hvor køber man sådan noget fra? Kan man springe mellemmændende over eller købe det direkte fra det sted ude i verdenen det bliver produceret.... Man lære kun ved at spørge......

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke umuligt at købe fra Kina og samtidig få CE-godkendte varer, men du får det næppe fra den billigste leverandør, så i sidste ende er det ikke sikkert at det bliver så meget billigere end at købe fra en dansk grossist - specielt ikke hvis du kun køber et lille kvantum. 

Husk også på at du aldrig skal stole blindt på de godkendinger og certifikater du får fra din leverandør i Asien. Du skal altid gøre din egen "due diligence" i tillæg. Der findes firmaer som kan hjælpe med at tjekke CE- og RoHS-dokumenter, men så er det jo ikke altid man kan stole på disse firmaer heller Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

MaLyHo:
så dur det ikke at købe stik, ledning og pære for 3-400 kr og så sælge lampen for 350kr

Er det tilfældet at i bruger 300 -400 DKK  så tyder noget på at du køber ind hos de forkerte leverandøre til alt alt for høje priser. ellers måske er det indkøbte kvantum indkøbt for lille til at få en ordentlig pris. Husk i øvrigt på at en dansk / europæisk leverandør giver en langt større fleksibilitet end en kinesisk leverandør.

I øvrigt så glemmer du at fra fra Kina skal du betale en forholdvis høj fragt samt told på varen, så den økonomiske fordel vil nok forsvinde. 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis godkendte elartikler er i Danmark en meget dyr vare. Det skyldes at den eneste producent, som har de danske godkendelser iorden er dybt fedtet ind i de danske godkendelses organer og reelt holder al konkurrence ude af markedet. Det gør man med specielle danske nationale regler, som bliver skrevet på kontoret hos den danske producent.

De reelle priser på elartikler i eu uden for Danmark ligger på ca 25 - 30 % af prisen i Danmark. Der er ingen kvalitetsforskel. Så pris og kvalitet følges ikke altid ad.

Jeg er ikke ekspert i eu regler, men hvis man orker burde der være en eu løsning på jeres lampeproblem, i skal kigge på reglerne for CE mærkning, dem er i pisket til at have iorden hvis i vil overholde lovgivningen. Danmark laver reelt tekniske handelshindringer for andre eu lande, på markedet for artikler til elinstallation og det må man ikke. Med reglerne for det frie marked i hånden burde i kunne importere CE godkendte elkomponenter fra andre eu lande til væsentligt lavere priser. Om det er umagen værd for jeres projekt, kan kun i afgøre.

Lige en kommentar til kineservarene: Kineserne laver alt fra god kvalitet til det værste gøge l.... Hvis du ikke kan lave kvalitetsopfølgning på dine varer i Kina, så ved du ikke hvad du får. Hvis det hele er til smide i affaldscontaineren, så kan selv det billigste blive for dyrt.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
Lige præcis godkendte elartikler er i Danmark en meget dyr vare. Det skyldes at den eneste producent, som har de danske godkendelser iorden er dybt fedtet ind i de danske godkendelses organer og reelt holder al konkurrence ude af markedet. Det gør man med specielle danske nationale regler, som bliver skrevet på kontoret hos den danske producent.

Mig bekendt kræver ledning og et stikprop ikke nogen dansk godkendelse.  HVor har du dine påstande fra? 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg reparede en gamel PH lampe for et stykke tid siden, en ny fatning kosted 28kr i Harald Nyborg og det var den dyreste da det var en porcelæns fatning, så det må være noget dyr ledning og stik du skal bruge ellers skal du vist have dig en ny levenrandør.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)