Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Schweiz

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Lerke Déco Scandinave Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sælger skandinavisk boligdesign til private via min webshop Lerke Déco Scandinave www.lerke.fr til  fransktalende lande i Europa, naturligvis med Frankrig som det primære marked, men også Belgien og Luxembourg. 

Schweiz er også et meget spændende marked, men jeg er i tvivl om, hvordan man gør, når det er et land uden for EU. Er der nogen, der har erfaring? Hvor meget kræver det administrativt og omkostningsmæssigt? Hvordan med moms? Det drejer sig som sagt om boligdesign, som sendes fra Danmark til slutforbrugere i Schweiz.

Jeg håber, at nogen derude ved noget Smile og vil glæde mig til at høre fra Jer.

Mange hilsner

Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Til lande udenfor EU fakturerer du, også til private, uden moms og angiver som salg momsmæssigt i rubrik C. Du skal være eksportregistreret i dit CVR men det er gratis. Du får et EORI nummer og ved eksport over 7500 kr per forsendelse skal du udfylde eksportpapirer der skal følge pakken. Det vil være klogt at bruge speditør til det

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.html som nok giver resten 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Værløse
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Lerke Déco Scandinave Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit hurtige svar og de mange informationer. Et enkelt spørgsmål mere som du måske kan hjælpe mig med. I min webshop er alle priser opgivet inkl. moms (se www.lerke.fr), f.eks. er prisen på en Eva Solo elkoger euro 99,95 (altså prisen inkl. moms), prisen som kunden betaler. Hvordan så med Schweiz! Jeg kan forestille mig, at fransktalende schweizere ofte køber varer i franske webshops, men har de franske webshops så også en pris angivet uden moms? Så der står to priser ved hvert produkt? 

Jeg kommer ikke til at fakturere ordrer på over 7500 kr per forsendelse, så jeg vil blot skulle eksportregistreres. Jeg forstår dine forklaringer, men har svært ved at forstå detaljerne, når en schweizer lægger noget i kurven (pris med moms i kurven, uden moms i kurven, burde mit Shopify system kunne trække momsen fra i kurven?).

Jeg ser frem til at høre fra dig igen.

Mange hilsner

Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige dig hvordan dit system kan håndtere det teknisk men ofte ja - så vælger man land med et flag og så er det med til at bestemme pris med eller uden moms f.eks - og måske valuta

Hvad du kan systemmæssigt for at få momsen bort har jeg ingen anelse om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Værløse
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Lerke Déco Scandinave Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg kigger på det, tak for din hjælp.

Mange hilsner

Helle

Tilmeldt 5. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg bor i den tyske del af schweiz. Og handler på nettet i både DK og tyskland. Hjemmesiderne gør det neget forskelligt, nogle regner det selv ud, andre skriver bare på hjemmesiden at man kan "modregne" 20% af prisen.
Du skal være opmærksom på at mange i Schweiz for venter at du både tilbyder ret lang retur ret " det er de vant til i CH" og så ville tysk og evetelt også italiensk nok også være noget du skulle sigte efter hvis CH er et marked du vil.

Fra Værløse
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Lerke Déco Scandinave Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NieMad,

Tusind tak for dit svar. Vil det sige, at du med dit kort i første omgang accepterer prisen med moms og klikker på køb - men at den pågældende web shop så kun hæver beløbet uden moms, og du dermed i sidste ende kun betaler prisen uden moms.

Tak for tippet mht. lang returret og sprogudfordringerne.

Mange hilsner

Helle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)