Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Aliexpress og moms søges :-)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har for første gang bestilt nogle vareprøver på Aliexpress. Der er dog nogle ting, som jeg ikke forstår. 

Jeg har bestilt varer total for 145,66 USD (med shipping og det hele) med der er hævet 1.013,41. Jeg kan ikke få de to beløb til at stemme overens. Kan der passe og hvordan tjekker jeg det? (undskyld jeg er helt grøn her :-) )

Varerprøverne kommer fra flere forskellige forhandlere og derfor i flere omgang. Hos en forhandler købte jeg for omkring 90,00 USD, men vedlagt pakken er en kvittering hvor prisen for varerne er 50,00 USD. Nogen der har et bud på hvordan det hænger sammen? Eller har oplevet det selv?

Godt nok forvirrende.

Sidste spørgsmål. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er ikke momsreg, men impotørreg. På pakken var noteret mit firmanavn og mit cvr. Det ser ikke ud til at jeg har betalt moms af beløbet? Bliver den opkrævet senere, eller? 

Håber nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål

Mvh

Kia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

prisen og forvirringen KAN skyldes at Kineseren snyder og skriver en anden pris til told end den du faktisk har betalt. Det går de indimellem (ofte) fordi de dermed selv snyder deres eget skattevæsen

Manglende moms kan skyldes det er under grænsen for momsopkrævning selv om de lyder til at være over 80 dkk og så er det ikke forklaringen. Måske er der sket en fejl og de har troet dit CVR var momsregistreret. Normalt opkræves momsen med varens udlevering mig bekendt

Det er dit ansvar at alt fortoldes korrekt = at det er til den faktiske varepris og at der betales moms ved importen hvis du ikke er momsregistreret - så evt må du ha fat i told og vise dem de korrekt priser du har betalt? Du kan ikke undskylde dig med, at kineseren snød hvis der kommer en senere kontrol

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det var også min egen tanke, at firmaet gjorde det for at snyde "dernede".

Mine varer er ikke under grænsen for moms. Men hvordan kan de tro at mit cvr er momsregisteret ved en fejl. Tjekker de ikke? Jeg fik leverandøreren til at skrive DK og mit cvr, samt firmanavn på pakken.

Jeg har heller ikke modtaget opkrævning fra post nord for fortoldning. 

Hvordan kontakter man tolden?

Mvh Kia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke svare dig på det med moms - Jeg ville som du tro de checker - men det ændrer ikke ved at du som virksomhed - også en uden moms - er forpligtet i forhold til told og moms. Om du vil lade den køre eller ikke skal jeg ikke blande mig i, men som hovedregel - du er forpligtet til at gå retur til told hvis noget virker galt, ellers kunne du jo også ses som medskyldig i snydeprisen som kineseren laver - og her laver alene for sin skyld helt givet. Det er der jo ikke meget vil. Risiko? Ikke stor - men op til dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

aj, er du tovlig :-) Jeg vil meget gerne bringe orden i moms og div. Det er 100 procent Straight business her :-)  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia.R:

Hej John

aj, er du tovlig :-) Jeg vil meget gerne bringe orden i moms og div. Det er 100 procent Straight business her :-)  

same same here :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det mon skat eller told jeg skal ringe til?

Jeg forstår heller ikke hvorfor postnord ikke har taget deres gebyr.

mvh Kia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Told vel faktisk da prisen ikke stemmer- og ja - underligt med gebyret også - det kan du jo høre postnord om, men det gad jeg nu nok ikke. Vil du ha told rigtig, og det er kun sympatisk, så giver du told den korrekt faktura og siger du ikke er momsreg - så fører de dig igennem det, og gør de ikke, så - ved jeg snart ikke hvor vi er i DK Big Smile

Din bekymring gør dig i alle fald ære som ærlig iværksætter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia

dine USD og DKK beløb lyder da meget rigtig 1.013.14 DKK / 145.66 USD = 6,96 DKK for en USD

Du skal kontakte SKAT for at få lavet en efterangivelse mht. Told og moms.   Få evt. Hjælp hos www.Fortoldningsbutikken med papirarbejdet (Tolsdsystemet).  

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar i to.
Så kan jeg gå videre med det.
Mvh Kia

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)