Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i en enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål angående løn i min enkeltmandsvirksomhed

Hvis jeg forskudsregistrere at jeg kommer til at tjene 100.000 kr. sender skat mig 10 indbetalingskort med et beløb på. 

Hvis jeg så kun kommer til at tjene 50.000kr. vil beløbet på indbetalingskortene være for højt da de er sat til 100.000 kr. og der er måske ikke nok penge på firmakontoen til at betale denne skat, da indtjeningen har været meget lavere end forventet. Hvordan løser man denne problemstilling? 

De bedste hilsner

Frederik 

Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For mig har det været muligt at ændre forskudsopgørelsen løbende, som mit overskud eller underskud har ændret sig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikppp:

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål angående løn i min enkeltmandsvirksomhed. 

Hvis jeg forskudsregistrere at jeg kommer til at tjene 100.000 kr. sender skat mig 10 indbetalingskort med et beløb på. 

Hvis jeg så kun kommer til at tjene 50.000kr. vil beløbet på indbetalingskortene være for højt da de er sat til 100.000 kr. og der er måske ikke nok penge på firmakontoen til at betale denne skat, da indtjeningen har været meget lavere end forventet. Hvordan løser man denne problemstilling? 

De bedste hilsner

Frederik 

 

Du kan altid ændre din forskudsopgørelse. B-skatteraterne vil blive tilpasset de ændringer du laver på forskudsopgørelsen.

Tilmeldt 8. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Vil skat i så fald fremsende nogle nye indbetalingskort eller hvordan foregår det så? Og jeg ville jo yderligere også have betalt for meget de foregående måneder, da mit overskud har været forventet til at være højere?  

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikppp:

Vil skat i så fald fremsende nogle nye indbetalingskort eller hvordan foregår det så?

Jeg mindes ikke der bliver fremsendt girokort overhovedet. Uanset kan betalingslinjerne i hvert fald altid hentes digitalt via tastselv.

frederikppp:

Og jeg ville jo yderligere også have betalt for meget de foregående måneder, da mit overskud har været forventet til at være højere?  

Det du har betalt for meget i de første måneder indtil ændringen vil blive medtaget i beregningen af de nye b-skatterater.

Med andre ord: Du får ikke pengene udbetalt, men skal til gengæld betale det mindre fremadrettet.

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du fx har betalt 120.000 kr i b-skat i august og her ændrer resultat af virksomhed så skat for hele 2017 kun er på 80.000 kan du få udbetalt de 40.000 kr i august (der er et felt til det på forskudsopg hvor du skal sætte kryds).


Mvh Johnny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)