Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stripe VS. QuickPay?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg er kommet ind i den store tvivl, om jeg skal benytte mig af Stripe eller QuickPay til min webshop.

Jeg vil meget gerne høre erfaringer, hvis der er nogen, som har prøvet en af delene eller dem begge.

- Håber på svar, Mvh. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

check egne priser og kvantum her - www.kortgebyr.dk -  Quickpay konverterer nok bedre end rent stripe kunne jeg tro

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at hvis du har få transaktioner (måske under 50) så er stripe billigst. 
Du kan jo prøve selv at stille det op i excel., hvis det altså udelukkende er priser du tænker på.

Jeg har selv Stripe og det virker fint nok til mit forbrug.
Kunden betaler, Stripe trækker gebyr, du får udbetalt pengene.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Quickpay konverterer nok bedre end rent stripe kunne jeg tro

På hvad grundlag?

Udover det så er der mange ting som Kortgebyr ikke tager højde for - så som IC+ hvilket f.eks, vil gøre Braintree til en af de absolut billigste løsninger (vi ligger selv på 0.38% i gebyr + 0.3 euro per transaktion).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke på særligt videnskabeligt grundlag - jeg vil blot mene folk generelt (dem jeg kender og det er jo ikke videnskabeligt) genkender quickpay løsningerne lettere.
Ved ikke hvad det er for IC+ som kortgebyr ikke tager hensyn til men skriv til Ulrik som driver det gratis, for mig bekendt (og her ud fra de ganske mange større kortløsninger jeg har talt med ledelse af) så er de generelt ret spot on.

Du finder kontakt til Ulrik på kortgebyr så det kan blive optimere om der er mangler - Briantree standard (og det er det kortgebyr viser = det som alle små kan få 2,9% + 0,3 Euro -. og de skriver jo selv, at de gør det simpelt at kende prisen - så det burde jo være standarden.  Den udgår fra de standard priser udbyderne viser og de skriver jo de holder det simpelt de gode Braintree folk  (og trådstarter som jeg ved er nystartet står nok ikke klar til forhandling om special pris for større etab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ikke på særligt videnskabeligt grundlag - jeg vil blot mene folk generelt (dem jeg kender og det er jo ikke videnskabeligt) genkender quickpay løsningerne lettere.
Ved ikke hvad det er for IC+ som kortgebyr ikke tager hensyn til men skriv til Ulrik som driver det gratis, for mig bekendt (og her ud fra de ganske mange større kortløsninger jeg har talt med ledelse af) så er de generelt ret spot on.

Du finder kontakt til Ulrik på kortgebyr så det kan blive optimere om der er mangler - Briantree standard (og det er det kortgebyr viser = det som alle små kan få 2,9% + 0,3 Euro -. og de skriver jo selv, at de gør det simpelt at kende prisen - så det burde jo være standarden.  Den udgår fra de standard priser udbyderne viser og de skriver jo de holder det simpelt de gode Braintree folk  (og trådstarter som jeg ved er nystartet står nok ikke klar til forhandling om special pris 

https://en.wikipedia.org/wiki/Interchange_Plus

nu kigger på du på den amerikanske Braintree - tager vi den danske som er relevant i den her tråd:

https://www.braintreepayments.com/en-dk/braintree-pricing

Så er det først og fremmest 1.9% og 2.25 DKK - samtidig står der på siden at Interchange Plus pricing er tilgængeligt - det er endda gratis at tilmelde sig, og *alle* Braintree brugere kan gøre det - uden at "forhandle" sig til noget.

Der er en regulering i EU der gør at debit kort har en maksimum IC+ procent på 0.2% og credit værende 0.3% - såfremt kort er udstedt til consumers.

Kigger vi på generelle kort udstedt af banker, selv til virksomheder er mange af dem consumer (Vi har ~ 70% B2B handel, men 95% af alle kort er 'consumer' når man kigger på typen).

Tager vi VISA til erhverv er det forsat 0.3% for kredit, og mastercard ligger på 1.6%, dette gør stadig at vi, selv hvis du har 100% erhvervs mastercard på din side, så ender vi på 2.25 DKK samt 1.6% (hvilket er meget urealistisk).

Kortgebyr kan selvfølgelig have svært ved at lave et reelt eksempel på IC+, fordi det netop er baseret på hvad type kort du modtager, men at udelukkende ligge på kortgebyr.dk og tro at en gateway er billigere end en anden - gør at man kan "miste" en hel del penge i gebyrer som man egentligt kunne undgå.

Lidt info omkring EU's regulering om netop Interchange: http://ec.europa.eu/competition/publications/cpb/2015/003_en.pdf 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som ikke uenig - bruger aldrig kortgebyr anbefaling andet end til relativt nye opstartsshops som jeg faktisk mener har stor fordel ved at checke kortgebyr. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil tage imod Dankort, Forbrugsforeningen eller MobilePay er man jo nødt til at have en dansk betalingsgateway (f.eks. QuickPayDIBS eller Scanpay). Det betyder selvfølgelig noget for konverteringen i Danmark. Angående Interchange Plus (IC+). Jeg har kontaktet Braintree og bedt om et tilbud på IC+. Når jeg har modtaget deres priser vil jeg medtage dem på kortgebyr. Når det er sagt tror jeg ikke det ændrer nævneværdigt ved Braintrees placering.

Indløsningsaftaler kan forhandles, men Lucas' ekstremt lave procent skyldes nok en meget lav gennemsnitlig ordreværdi (<100 kr). Hertil vil 2,25 DKK jo næsten altid udgøre størstedelen af de samlede omkostninger. Måske har han netop derfor fået en lav procent hos Braintree.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:

Indløsningsaftaler kan forhandles, men Lucas' ekstremt lave procent skyldes nok en meget lav gennemsnitlig ordreværdi (<100 kr). Hertil vil 2,25 DKK jo næsten altid udgøre størstedelen af de samlede omkostninger. Måske har han netop derfor fået en lav procent hos Braintree.

Gennemsnits ordre er 424 DKK.

Et eksempel - en ordre på 2760.5 DKK har jeg betalt 5.51 DKK i gebyr (hvor de 2.25 DKK ikke er regnet med) - korttypen har været et visakort.

En anden ordre på 942.98 DKK var gebyret 1.86 DKK, korttype har været visakort.

Tager jeg en ordre betalt med mastercard consumer: ordre på 660.13 DKK, gebyr 1.94 DKK

Ordre med mastercard professional: ordre på 992.56 DKK, gebyr på 14.89 DKK (1.5% i gebyr)

Dertil kommer de 2.25 DKK per transaktion - så min ordrestørrelse er en hel del højere end de < 100

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fået svar fra Braintree.

 Based on the transaction volumes that you have outlined, our IC+ pricing would likely be around 1.5% + interchange passed from Visa/MasterCard + 2,25 Kr per transaction. The interchange that Visa/MasterCard charges would change depending on the card type used for each purchase, but is typically 0.2%-0.3% for domestic consumer cards 

Det var ved en månedlig omsætning på 50.000 kr. I en anden ansøgning, som tog udgangspunkt i kortgebyr standard indstillingerne, dvs. 200 md. transaktioner á gns. 500 kr. Fik jeg en pris på 1.3% + 2,25 kr + interchange.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)