Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fitness abn. kan det trækkes fra?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes allerede det er totalt unfair konkurrence at foreninger så som DGI og alle de fitness centre som er begyndt at skyde op som foreninger,  kan med tilskud undereleminere professionelle fitness centre, så jeg håber regeringer holder sig til planen og finder en løsning.

 

 

Shape the future, or die trying 8-)

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis arbejdsgiveren vælger at sige okay jeg betaler din fitness, og trække den i din bruttoløn er det ikke en lovlig metode?

På den måde vil de vil svare til at medarbejderen får det mindre i løn rigtigt, men er jo det mindre i brutto løn, og derved opnår den besparelse ikke at skulle betale skat eller???

 

Benjamin

Shape the future, or die trying 8-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det skulle vel nok være muligt. Med mindre der er kommet en særlig afgørelse imod - og det kan jeg ikke lige finde. Måske kan en anden be- eller afkræfte?

Der er nogle regler, som skal være opfyldt, for at udgiften kan betales via bruttolønnen, bl.a. skal arbejdsgiveren bære en økonomisk risiko: http://anettesand.dk/2008/fryns-hvordan-fungerer-bruttol%c3%b8nsordningerne/

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilladt at lave bruttolønsordninger jo, men det kræver at vi taler om permanent lønnedgang. Men en bruttolønsordning er ikke noget værd når det gode som ydes for nedgangen beskattes krone for krone. Du går 300 kr. ned i kontantløn men beskattes i stedet af 300 kr. i betalt fittness. Det er jo to sider af samme sag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay men er ikke lige den stærkeste regnskabskyndige.. Men hvis du står under alle omstændigheder og skal betale for et fitness abonnement.

Lad os sige 300 kr, hvis du skal betale dem af din løn, er det jo reelt omkring 580 kr, da du jo har betalt 42% i skat....

Hvis du til gengæld får dem modregnet i din brutto løn er det så 300 kr.  som du bliver beskattet af,   som så giver 126 kr i skat. Skal det lægges oveni eller? ja kan jo godt se så giver det, det samme.

Eller regner jeg forkert?

Benjamin

 

 

 

Shape the future, or die trying 8-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig - Om du betaler skat af 300 kontante kroner eller af et gode er hip som hap. Men 42% i skat. Hvor betaler man så lidt i skat. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du får 20.000 kr. i løn, du normalt skal betale skat af, skal du, hvis fittnessabonnementet koster 300 kr. månedligt, kun betale skat af 20.000 - 300 = 19.700 kr. Det bliver beregnet på lønsedlen og skal ikke lægges oveni noget.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er du da gal på den Anette. Hvorfor mener du ikke han skal beskattes af det arbejdsgiverbetalte Fittnes abonnement.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener, at man under alle omstændigheder - også under bruttolønsordningen - skal beskattes af et fitness abonnement? Hvis arbejdsgiveren stiller godet til rådighed, bærer en risiko og i øvrigt opfylder alle de krav, der stilles til bruttolønsordningen? Hmm.... jeg kikker lige lidt på det. (I bogen har vi skrevet klart nej til fitness som personalegode, men vi har ikke vendt fitness specifikt  i forbindelse med bruttolønsordningen).

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Der er du da gal på den Anette. Hvorfor mener du ikke han skal beskattes af det arbejdsgiverbetalte Fittnes abonnement.

Ja, beklageligvis var det lidt af en smutter. Man skal under alle omstændigheder beskattes, som Bent siger, når det er fitness som ikke foregår på arbejdspladsen.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)