Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af konverteringsværdi manuelt (Google AdWords)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Bobo ApS - www.boboonline.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En kunde kom til at ligge 4 sofagrupper i kurven istedet for 1, hvilket vi så ændrede. 
AdWords har så tracket købet som om der er solgt 4 stk. hvilket giver en alt for høj konverteringsværdi.

Kan man ændre dette manuelt?

På forhånd tak for svar :)

BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej.

Men det er med til at understrege noget som er ret vigtigt for AdWords og analytics: Tallene er vejledende. Der vil altid være ting som ikke er helt rigtige eller bliver taget højde for. Det vi gør for at det også er til at huske om lang tid og tage højde de her "mærkelige udsving", er at bruge annotations i analytics, det hjælper meget senere.

Som eksempel havde vi i oktober sidste år nogle problemer med vores checkout som resulterede i et omsætningsfald på 10% (i stedet for en forventet stigning). Det kunne ikke ses i analytics, som troede vi stadig havde salg som normalt. Det var selvfølgelig noget vi havde at oppe og vende et par måneder senere - uden kommentarerne havde jeg ikke haft noget godt svar.

Vi er også lidt mærkelige og kan faktisk ikke bruge salgstallene fra analytics til ret meget andet end at se om der er noget galt eller ej. Vi sælger receptpligtig medicin og afviser omkring 10% af vores ordrer (af medicinske årsager), så tallene vil aldrig være rigtige, men kun vejledende og de rigtige tal har vi så i vores egen backend.

Jeg håber det kan bruges :)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Bobo ApS - www.boboonline.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. 

Tak for grundigt svar. Det lyder som en nogenlunde ok løsning, hvis der ikke er mulighed for at ændre konverteringsværdien manuelt.

Jeg er lidt i tvivl om, hvor du finder "+create new annotation"?

Vh Nicolai

BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Funktionen kan tilgås flere steder, man skal bare lige trykke på den pil her:

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Bobo ApS - www.boboonline.dk Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ok - jeg fandt det. :)

Tak for det!

BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)