Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse på varer til udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-netværk

Håber der er nogen som kan hjælpe? Jeg er i tvivl om prisfastættelse af varer til udlandet. Vil det være den vejl. salgspris pris inkl. eller eks. moms, som den udenlandske butik skal have?

Jeg har lavet et eks. herunder:

Hvis jeg sælger en vare til en butik i DK, ville jeg skrive således:

Priser til DK:

Indkøbspris (inkl. moms): 20,00 kr.

Vejl. salgspris (inkl. moms): 50,00 kr.

Priser til udlandet:

Whole sale price: (ex. Danish VAT): 16,00 DKK

A: Suggested retail price: 50,00 DKK (som jo er den samme pris som i danske butikker og som svarer til den danske pris inkl. dansk moms)

eller

B: Suggested retail price: 40,00 DKK (som jo så svarer til den danske pris eks. dansk moms)

Mvh

Beanster

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du formodentligt ikke kender de udenlandske markeder mht. avance, konkurrence, salgspriser, moms og evt. afgifter vil jeg anbefale at du ikke skrive  forventet udsalgspris. 

Sælger du til firmaer i udlandet vil prisen altid være uden moms, så at nævne at prisen er ekskl. dansk moms giver ikke nogen mening. 

I øvrigt bør dine priser være i en international valuta som folk har kendskab til f.eks Euro eller USDEuro har klar den fordel at den ikke svinger meget overfor den danske krone.

Husk i øvrigt at have nogle salg og leveringsbetingelser på Engelsk, Det er vigtigt at du specificere alt relevant mht. reklamationsret, evt. returret, værneting, lovgivnings valg ... osv.  Ligeledes er det vigtigt at du specificere hvad laveringsbetingelserne. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Har ikke set notifikationen om at der var blevet svaret på denne tråd, så derfor dette alt for sene svar. Tak igen :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)