Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så træt af af min hostingudbyder.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen:

Jeres seneste update er:
Update: 16:51
Vi er ved at flytte maskiner væk fra det berørte SAN for at frigøre kapacitet til at starte flere webservere. ETA ca 40 min.

Det er nu godt og grundigt 40 min siden, hvordan går det med det?

Du beder mig om at holde øje med updates, men hvis noget overskrider, så bør i inkludere i updates, jeg har kunder der stoler på os i nakken. Kan du forstå det?

Og kigger jeg på Wannafinds driftstatus, er de mere meddelsomme, udsigterne er ikke så positive som hos Jer, selv om det er det samme SAN der snakkes om. Hvorfor?

24-06-2017 16:59:22

Situationen er ikke blevet meget bedre, og leverandøren kan ikke komme nærmere et fix, da der er opstået endnu et problem under vejs. 

Vi er stadig igang med at flytte servere, og efterhånden som de bliver flyttet til andre storage arrays kan vi tænde de sidste servere, pt. ser det ud til at vare 30-40 min endnu, for den næste omgang flytning.

Nu kender jeg ikke alle omstændigheder, men du virker urimelig utålmodig, med de oplysninger du har givet, 8 minutter du har ventet.

Men mener også stadig at Tom Sommer/UnoEuro, kke har virket særlig service minded, men derimod bare, bøjer kritikken og sender den videre.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Nu kender jeg ikke alle omstændigheder, men du virker urimelig utålmodig, med de oplysninger du har givet, 8 minutter du har ventet.

Men mener også stadig at Tom Sommer/UnoEuro, kke har virket særlig service minded, men derimod bare, bøjer kritikken og sender den videre.

Det har du nok helt ret i, og det er jeg ikke bange for at indrømme, men hvis du havde ventet hele dagen, og halvdelen af natten, tjekket opdateringer, prøvet at få en deadline, og så samtidig Tom Sommers manglende service, ville du måske nok også være en smule utålmodig de første par svar, og "urimeligt" utålmodig derefter.

Jeg ved selvfølgelig ikke om du / andre ville gøre det samme, og det er ikke for at prøve at skjule for mig selv, det er bare sådan jeg føler det lige nu, og de sidste par timer. Du er i din helt klare ret til at mene dét du mener, og er glad for at høre kritik også.

P.S. Stadig igen svar fra Tom og / eller UnoEuro.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen, jeg forstår ikke din kritik af unoeuro, når man ikke kan få sine servere billigt nok, så kan man heller ikke forlange så meget, det må være indberegnet i dit budget og kundeservice, at kvaliteten så heller ikke er lige så god og langt mere nedet tid osv. end de hosting firmaer der tager en højere pris, hvis prisen er vigtigere end stabilitet og service over for dine kunder, så er unoeuro et godt sted at starte, hvor prisen er lav og servicen høj i forhold til prisen.

Jeg er ret sikker på at Bilka, Elgiganton osv. ikke bruger unoeuro, og det er der nok en god grund til. Hvis du har kunder der stoler på jer, og det er så vigtigt for dig, så har du nok valgt forkert hosting løsning.

Men det er selvfølgelig noget du har kalkuleret med da du valgte et discount hosting selskab, frem for de dyrere selskaber.

Hvis du betaler for en rusten folkevogn, så lad være med at forvente at få leveret en splinter ny ferrari, for du bliver slemt skuffet.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dan Nielsen:

Det har du nok helt ret i, og det er jeg ikke bange for at indrømme, men hvis du havde ventet hele dagen, og halvdelen af natten, tjekket opdateringer, prøvet at få en deadline, og så samtidig Tom Sommers manglende service, ville du måske nok også være en smule utålmodig de første par svar, og "urimeligt" utålmodig derefter.

Jeg ved selvfølgelig ikke om du / andre ville gøre det samme, og det er ikke for at prøve at skjule for mig selv, det er bare sådan jeg føler det lige nu, og de sidste par timer. Du er i din helt klare ret til at mene dét du mener, og er glad for at høre kritik også.

P.S. Stadig igen svar fra Tom og / eller UnoEuro.

Måske er det bare mig der finder det ufattelig mærkeligt, at du i en trådAmino beder Tom Sommer om at sende dig en EPP kode for et domæne, af flere grunde:

- Amino er på ingen måde en support kanal for Unoeuro (eller nogen andre hosting udbydere)

- Der er på ingen måde at Unoeuro faktisk kan validere at du er den person du udgiver dig for på Amino - jeg kunne oprette en profil, kalde mig Lars Larsen, indsætte et profil billed hvor jeg står foran et Jysk logo, købe Amino Plus - og tænke: "Lars Larsen er på Amino".

- EPP koder er mindre vigtigt end at gendanne platformen for muligvis tusindevis af kunder som er pårørt - uanset hvor ærgerligt det er, så vil jeg tro at 1000 kunder kommer før en enkelt kunde - som hosting virksomhed må man prioriterer for at få flest mulige kunder op at stå igen hurtigst muligt, og så håndtere de små "edge-cases" med kunder som føler sig snydt, stødt og dårligt behandlet over at der kan ske tekniske problemer, som desværre kan være udenfor ens egen magt - uanset hvor redundant og enterprise et miljø er - så kan kritiske fejl ske - uanset hvor mange tests man har lavet før med en recovery - der er 1 million og 10 ting der kan påvirke en rebuild af et større miljø.

No hard feelings - men du burde sætte dig ned, trække vejret 2 gange og tænke: "Hvad hvis det var mig der lige nu havde tekniske problemer, hvordan ville jeg have reageret" - og så vær lidt realistiske i dine tanker imens du tænker det Wink

Selvfølgelig vil du tænke at du havde håndteret det 10 gange bedre, men faktum er at Unoeuro og Zitcom som virksomhed, har ekstrem meget erfaring og har dygtige folk - og de gør nok et langt bedre stykke arbejde end de fleste andre hosting udbydere ville have gjort.

Lad os ikke glemme dem der valgte at placere servere i en kælder som blev fyldt med vand Smile

#opshugs til UE og Co

Når det er sagt - hvis oppetid er super duper kritisk - måske burde du overveje at designe din egen redundans anyway :-)

Nu snakker du om EPP kode - du ved godt du bare kan ændre IP'en til en anden server midlertidigt via UE's DNS administration right? #proTip

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Jacobsen:

Dan Nielsen, jeg forstår ikke din kritik af unoeuro, når man ikke kan få sine servere billigt nok, så kan man heller ikke forlange så meget, det må være indberegnet i dit budget og kundeservice, at kvaliteten så heller ikke er lige så god og langt mere nedet tid osv. end de hosting firmaer der tager en højere pris, hvis prisen er vigtigere end stabilitet og service over for dine kunder, så er unoeuro et godt sted at starte, hvor prisen er lav og servicen høj i forhold til prisen.

Men det er selvfølgelig noget du har kalkuleret med da du valgte et discount hosting selskab, frem for de dyrere selskaber.

Hvis du betaler for en rusten folkevogn, så lad være med at forvente at få leveret en splinter ny ferrari, for du bliver slemt skuffet.

En dyrere løsning kan også have tekniske problemer som disse - UE, selv når man tager pris i betragtning, har nok en lidt mere high-tech og redundant platform end de fleste andre udbydere har.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt Lucas, men de helt store, har vel også servere parate til at tage over, hvis noget går galt. Elektronik bliver slidt med tiden, og skal selvfølgelig skiftes en gang imellem, det er et undgåeligt onde, man må leve med og være forberedt på, både som kunde, og som hosting udbyder. Det er da klart at får man langt mere for sin vare, er der også langt flere penge til at undgå nede tider og hurtigere server skift.

Men det ved du jo langt mere om end jeg gør :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Jacobsen:

Det er rigtigt Lucas, men de helt store, har vel også servere parate til at tage over, hvis noget går galt.

Korrekt, men hjælper intet hvis ens SAN (som i dette tilfælde) har tekniske problemer - du kan løse det ved at lave et sekundært SAN med samme data, ikke at det er ufattelig nemt med store mængder data, og oftest heller ikke en særlig billig løsning - og åbner egentligt bare op til flere ting der kan gå galt.

Realistisk set - vi snakker om webhosting - enhver udbyder gør selvfølgelig hvad de kan for at platforme fungere 100% af tiden, men til tider er der bare nedetid, det kan man ikke komme uden om - hvis folk vil have 99.999% oppetid (koster kassen forresten), så vil man også skulle designe sin applikation ud fra det, og ikke kun ens infrastruktur.

Selv Google har nedetid hvert år på flere af deres platforme Smile

Selvfølgelig sucks nedetid - det kan alle blive enige om - men hvis ens side er så utrolig vigtig at den ikke kan holde til nogle timers nedetid fra tid til anden, så burde man overveje at om hvorvidt man skal finde nogle konsulenter der koster en månedsløn i timen, og opbygge og administrere en platform der er redundant på tværs af 2 datacentre der er 100% individuelle i form af netværk og lign - men jeg tror det er lidt at skyde over mål i dette sammenhæng.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Måske er det bare mig der finder det ufattelig mærkeligt, at du i en trådAmino beder Tom Sommer om at sende dig en EPP kode for et domæne, af flere grunde:

- Amino er på ingen måde en support kanal for Unoeuro (eller nogen andre hosting udbydere)

- Der er på ingen måde at Unoeuro faktisk kan validere at du er den person du udgiver dig for på Amino - jeg kunne oprette en profil, kalde mig Lars Larsen, indsætte et profil billed hvor jeg står foran et Jysk logo, købe Amino Plus - og tænke: "Lars Larsen er på Amino".

- EPP koder er mindre vigtigt end at gendanne platformen for muligvis tusindevis af kunder som er pårørt - uanset hvor ærgerligt det er, så vil jeg tro at 1000 kunder kommer før en enkelt kunde - som hosting virksomhed må man prioriterer for at få flest mulige kunder op at stå igen hurtigst muligt, og så håndtere de små "edge-cases" med kunder som føler sig snydt, stødt og dårligt behandlet over at der kan ske tekniske problemer, som desværre kan være udenfor ens egen magt - uanset hvor redundant og enterprise et miljø er - så kan kritiske fejl ske - uanset hvor mange tests man har lavet før med en recovery - der er 1 million og 10 ting der kan påvirke en rebuild af et større miljø.

No hard feelings - men du burde sætte dig ned, trække vejret 2 gange og tænke: "Hvad hvis det var mig der lige nu havde tekniske problemer, hvordan ville jeg have reageret" - og så vær lidt realistiske i dine tanker imens du tænker det Wink

Selvfølgelig vil du tænke at du havde håndteret det 10 gange bedre, men faktum er at Unoeuro og Zitcom som virksomhed, har ekstrem meget erfaring og har dygtige folk - og de gør nok et langt bedre stykke arbejde end de fleste andre hosting udbydere ville have gjort.

Lad os ikke glemme dem der valgte at placere servere i en kælder som blev fyldt med vand Smile

#opshugs til UE og Co

Når det er sagt - hvis oppetid er super duper kritisk - måske burde du overveje at designe din egen redundans anyway :-)

Nu snakker du om EPP kode - du ved godt du bare kan ændre IP'en til en anden server midlertidigt via UE's DNS administration right? #proTip

Hej Lucas,

Det er helt korrekt, det du skriver, men nu kører UE altså på ZitComs serverpark (også Wannafind), og begge eksempler er nede pt., har været det lige så lang tid som UE, og med absolut samme problemer som med UE, bare meget dyrere.

Jeg bad om EPP koden i en PB eller på email, IKKE i et opslag. Læs før du skriver sådan, ok?

God weekend :-)

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim Jacobsen:

Dan Nielsen, jeg forstår ikke din kritik af unoeuro, når man ikke kan få sine servere billigt nok, så kan man heller ikke forlange så meget, det må være indberegnet i dit budget og kundeservice, at kvaliteten så heller ikke er lige så god og langt mere nedet tid osv. end de hosting firmaer der tager en højere pris, hvis prisen er vigtigere end stabilitet og service over for dine kunder, så er unoeuro et godt sted at starte, hvor prisen er lav og servicen høj i forhold til prisen.

Jeg er ret sikker på at Bilka, Elgiganton osv. ikke bruger unoeuro, og det er der nok en god grund til. Hvis du har kunder der stoler på jer, og det er så vigtigt for dig, så har du nok valgt forkert hosting løsning.

Men det er selvfølgelig noget du har kalkuleret med da du valgte et discount hosting selskab, frem for de dyrere selskaber.

Hvis du betaler for en rusten folkevogn, så lad være med at forvente at få leveret en splinter ny ferrari, for du bliver slemt skuffet.

Vil du så være søda t forklare at både Zitcom og Wannafind, der er noget dyrere end UnoEuro (men kører på samme servere) også var nede? Giver det mening i dit opslag?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dan Nielsen:

Hej Lucas,

Det er helt korrekt, det du skriver, men nu kører UE altså på ZitComs serverpark (også Wannafind), og begge eksempler er nede pt., har været det lige så lang tid som UE, og med absolut samme problemer som med UE, bare meget dyrere.

Jeg bad om EPP koden i en PB eller på email, IKKE i et opslag. Læs før du skriver sådan, ok?

God weekend :-)

Jeg ved udemærket godt hvor UE kører deres infrastruktur, det ændre stadig ikke på hvad jeg skriver.

Dan Nielsen:

Jeg bad om EPP koden i en PB eller på email, IKKE i et opslag.

Nu citere jeg dig lige, fordi citering er altid så godt på forums:

Dan Nielsen:

Jeg er nået til det punkt, at du gerne må sende mig min EPP kode på en PB, alternativt på email dan@bendani.com og indenfor en time fra nu.

Du beder Tom Sommer, på et forum om at sende dig en EPP kode på PB eller email.

Amino.dk er ikke et UE support forum

Dan Nielsen:

Læs før du skriver sådan, ok?

I lige måde da Wink Du satte dig ikke ned og trak vejret som jeg pænt bad dig om.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)