Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flexlease og VSO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge hoveder :)

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der kører efter virksomhedsordningen...
jeg går og overvejer at Flexlease en bil, som skal anvendes i noget 20/80 hvor de 80 er privat....
Som jeg har læst mig frem til, kan Man ikke trække momsen på første gangs ydelsen på denne måde - men man kan betale med penge fra virksomheden der kun er betalt selskabskat af....

Jeg har læst et sted at man ud af den månedlige ydelse kan trække 1/3 af momsen fra - selvom der køres stor dele privat - det skulle være grundet VSO?

Ved flexleasing der ikke er splitleasing, hvordan så med momsen? Jeg har fået et finansieringsoplæg hvor ydelsen er 3200+ moms - mens moms fradraget er 1000kr - hvordan benyttes dette når det ikke er split leasing? Det må være her 1/3 kommer ind i billedet?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke plader skal der på?

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus7700:

 
Jeg har læst et sted at man ud af den månedlige ydelse kan trække 1/3 af momsen fra - selvom der køres stor dele privat - det skulle være grundet VSO? 
 

VSO og momsfradrag har intet med hinanden at gøre. Det er 2 forskellige sæt regler, som fungerer uafhængigt af hinanden.

Rasmus7700:

 
Ved flexleasing der ikke er splitleasing, hvordan så med momsen? Jeg har fået et finansieringsoplæg hvor ydelsen er 3200+ moms - mens moms fradraget er 1000kr - hvordan benyttes dette når det ikke er split leasing? Det må være her 1/3 kommer ind i billedet?

Jeg vil ikke kloge mig på hvad dit momsfradrag i de enkelte situationer præcist bliver, det mangler der ganske enkelt oplysninger for at kunne svare på.

 

Har du prøvet at spørge din revisor (går ud fra du har en til at hjælpe med VSO'en)?

Alternativt så findes der en række gode artikler som fint forklarer hvordan det beregnes; https://www.bdo.dk/da-dk/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/momsfradrag-ved-leasing-af-personbiler og http://www.scanleasing.com/faq-ofte-stillede-spoergsmaal-omkring-flexleasing

Ligeledes kan du spørge leasingselskabet hvor du har fået leasingtilbuddet, de er forhåbentlig helt inde i de gældende momsregler på området.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær obs på at ved personbiler kan den fradragsberettigede del af momsen kan højst udgøre 25 % Smile Derfor er det sjældent det værd

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvide :)

Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I artiklen fra Bdo står der at der kan gives momsfradrag hvis bilen anvendes til en ikke betydelig del af virksomhedens aktiviteter....

Betyder det at hvis man siger 40% af det man kører i bilen er virksomhedsrelateret - kan man trække fuld moms fra på bilens leasingydelse?

Jeg har læst mig frem til at hvis man skal kunne trække momsen fra på den 1.ydelse - så skal bilen leases på en sådan måde at man ikke selv skal købe bilen tilbage - men til anden forhandler...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)