Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo med disney figur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set et forslag til et banner til min internet butik som en ven har lavet.

ud over firmanavn og god grafik kan man også se fisken nemo og en af skilpadderne fra samme film.
 
Siden skal sælge børnespil/film så temaet er jo lækkert nok.
men vil jeg ikke kunne få problemer med Pixar (disney nu mener jeg) ved at have nemo i mit banner ?
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, du vil krænke deres ophavsret og det kan koste dig rigtigt dyrt...
 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan dog aldrig skade at skrive og spørge dem. Forklar dem hvad det er du sælger, evt. med et link til din side.

Du kan højst få nej.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 16. Sep 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit bud er, at det ville være et spørgsmål om tid før du vil få en henvendelse fra deres advokat eller Disney selv. I så fald kan du måske slippe afsted med at spille den "lille og meget uvidende amatør" som ikke lige kender til rgelerne :-)
Men der var jo også en gang en mand med langt hvidt skæg som ejede et rejsebureau, som havde som motto; "alt dårlige omtale er bedre end ingen omtale". Så hvis du tør tage chancen kan du jo samtidig håbe på lige gratis omtale. :-)
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Jeg skal ikke lægge mig ud med Disney hehe. Det tror jeg ville være dumt.
 
Jeg har prøvet at finde en email til en fra disney (enten dk, eller com) men det kan jeg ikke lige finde. Jeg kan selvfølgelig bare sende til admin@disney.dk :-)
 
Hmmmm. What to do.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart kunne jeg ikke finde en mail, men fandt en snailmail adresse

"SPØRGSMÅL

Hvis du har spørgsmål, kan du skrive til os på adressen WDIG Legal Department, The Walt Disney Company Limited, 3 Queen Caroline Street, Hammersmith, London, W6 9PE, UK"
(Sakset fra deres hjemmeside).
 
Hvad angår det med at lægge sig ud med Disney, du kan sikkert få et god tilbud fra en advokat herinde på amino  10% rabat?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 16. Sep 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kontakter Disney, så findes deres "Brand Management" i London og Paris. Du skal nok gå efter at spørge dig til råds hos "Disney Online". Dit alternativ er at kontakte Egmont som sidder på en del disney rettigheder i Skandinavien.
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

JA - Egmont repræsenterer Disney i Danmark:

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Anders And & Co: 70 20 50 35  - og dér var telefonnumeret.... (Egmont)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

  Du skal have lov til det under en licensaftale. Sådan en aftale kan man få under forskellige omstændigheder - men den er altid baseret på at du betaler en sum penge om året for licensen plus en eventuel procentdel af indtjeningen på produkterne som sælges på baggrund af licensen.

Vi samarbejder bl.a. med en virksomhed som laver slik - de laver bl.a. slikpinde og andet med nogle af Disney''s figurer på.
De betaler et millionbeløb for at få lov til det. Og så er det vel og mærke ikke ensbetydende med at de må lave slik med alle Disney''s figurer - kun de som licensen specifikt dækker. Endvidere skal alt grafisk materiale som laves sendes til godkendelse hos Disney inden det sendes i tryk.
 
Det er ikke fordi Disney er speciel i denne sammenhæng. Den samme slags regler vil man også støde på hos WarnerBros, Carlsen m.fl.
 
Basalt set, så går det på at de selvfølgelig godt vil have andel i de penge som du tjener på at benytte deres figur.
 
 
Så lige omkring det med at benytte Nemo til en banner, der er jeg nok lidt en lyseslukker - men også en realistisk lyseslukker - og sige at du absolut ikke skal regne med at få lov. Og hvis du gjorde, så ville du ikke kunne betale den sum penge som de ville have for at give dig en licens.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)