Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FBA - Salg på Amazon US fra Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

FBA kort fortalt:

Med Fulfillment by Amazon køber man sine varer hos en producent/grossist og får dem til at sende varerne til et Amazon lager. Amazon sørger for at sende varerne til kunden når kunden køber varen inde på Amazon.com. Som købmand og sælger med FBA køber man altså varerne, betaler Amazon for at holde lager og sende varerne mv. og ja, så tjener man jo så den forskel der må ligge mellem omk. og prisen varen bliver solgt til. 

Mit spørgsmål er dels om nogen af jer har erfaring med FBA, både gode og dårlige?

Og hvordan er reglerne på området? Hvis jeg køber varer fra en producent/grossist i USA / Asien og sender dem til Amazons lager i USA og sælger til Amerikanere. Hvordan fungerer det rent skatteteknisk? 

Krydser fingre for at der er en som vil dele lidt værdifuldt info omkring dette område. 

Bedste hilsner

Benjamin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteteknisk er der ikke så meget i det. Du fører regnskab - alle indtægter bogføres og alle udgifter og så får du et resultat til skat - gemmer regnskabet i 5 år - det er det
Du vil jo så hverken have import eller eksport da varen jo aldrig kommer til dig - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ville mine fordele/ulemper være i forhold til folk der laver det samme men er bosat i USA?

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nooiz
Jeg er i øjeblikket igang med at sætte mit første produkt på markedet. Jeg ved ikke hvor langt du er kommet med det, men vil med glæde give nogle tips og høre hvor langt du er kommet.
Mvh. Daniel

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel, 

Hvor sælger du? EU eller USA? 

Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Er selv igang på amazon, og lidt sparring med en anden ville være rart. Har du en email hvor jeg kan kontakte dig?

Vh

Nikolai

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai

Jeg skal sælge på det amerikanske marked. Du kan fange mig på schelde@live.dk
Er klar på at spare med dig.
Mvh Daniel

Tilmeldt 20. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel,

Håber du har fået gang i din FBA business..
Ja det er lidt siden I har skrevet omkring emnet FBA ( fulfillment by amazon ) men jeg er selv p.t igang med at oprette mig på seller account på US marked. Jeg er dog ved at opgive fordi jeg synes der er så mange ubesvarede spørgsmål. For at blive verificeret kræver det pas billede uploaded, og noget kredit kort / bank konto. Mangler kun det sidste skridt ( verifikation )

Så er der nogle udfordringer mht hvilke kategorier man vælger, hvor Amazon skal give tilladelse til at den pågældende sælger må sælge F.eks. Personal Health Care produkter.

Hvordan betaler man skat af solgte varer når de bliver solgt i USA? Har du noget erfaring mht opstart af seller account osv?

Mvh Olund

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Olund:
Hvordan betaler man skat af solgte varer når de bliver solgt i USA? Har du noget erfaring mht opstart af seller account osv?
Det gør man ved at føre regnskab - formentlig som virksomhed - helt som alt andet og overskuddet selvangives i udvidet selvangivelse (eller som selskab i selskabsselvangivelse)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Min kæreste bor her i Danmark og betaler B skat af hendes indkomst fra det udenlandske firma hun arbejder for. Hun er i gang med opstart af salg via Amazon USA og vil gerne høre om hun skal registrere sig som selvstændig eller kan hun rapportere skat af overskud på sin årlige skatteopgørelse?

De bedste hilsner

Johnny

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)