Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI og stiftelse af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg skal til at stifte en enkeltmandsvirksomhed, men kom til at tænke på om mine private kreditorer kan inddrive deres krav via min enkeltmandsvirksomhed. Jeg står pt i RKI.

Er der nogen der har erfaring eller viden på dette område? Hvad må de og hvad må det ikke?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, jeg er ikke jurist, men har altid lært (har selv en enkeltmandsvirksomhed) at virksomheden og ejeren er en/samme "person", så jeg er da helt overbevist om, at et overskud i virksomheden vil udløse et krav fra dine kreditorer.

Og hvorfor skulle det dog ikke være sådan?

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan de desværre ja. Ved enkelmandsvirksomhed svarer det i realiteten til at have dem stående på privatkontoen, men skal selvfølgelig som udgangspunkt omkring fogedretten først. Noget andet er at du nok får svært ved at finde en bank som vil oprette dig en erhvervskonto.

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Altså, jeg er ikke jurist, men har altid lært (har selv en enkeltmandsvirksomhed) at virksomheden og ejeren er en/samme "person", så jeg er da helt overbevist om, at et overskud i virksomheden vil udløse et krav fra dine kreditorer.

Og hvorfor skulle det dog ikke være sådan?

Hej Birte,

Tak for dit svar.