Vi kæmper lidt med et Italiensk firma, hvor vi som virksomhed, har købt en vare, som på ingen måde lever op til, hvad man kunne forvente, da kvaliteten er elendig, og varen har flere tydelige fejl. Vi har derfor kontaktet dem, med henblik på, at få lov til at returnere denne vare. Med vanlig italiensk arrogance vælger de, at svare tilbage, at det er chefen der skal tage stilling til dette, og han er åbenbart en meget travl mand. Så efter mange uger og adskillige rykkere, har vi stadig ikke fået et svar fra dem. Er der mon nogen her, som har gode ideer til, hvordan vi kommer videre i sådan en sag. Har vi nogen EU rettigheder vi kan henvise til eller? På for tak for hjælpen :-) |
Nej EU ret beskytter ikke den type B2B tvister. Det er bevis sag, var varen som lovet eller ikke - og civil rettergang hvis ikke man kan tale sig overens. Chefen kan jo være på ferie, så lidt håb kan der vel være for, at chefen kommer retur og kan se fejlen - som du må dokumentere godt med billeder.
Jeg går ud fra, at du har betalt, for ellers er første skridt jo at lade være med det
vh John Hannover