Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven / konflikt

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Siger personen, som ikke en gang selv tør at kontakte forbrugerombudsmanden for at få bekræfte, at han tager fejl.
Men do what ever you want, det er dig i sidste ende, som står med en evt bøde :) Eller de stakler, som du ender med at få til at kontakte andre

Du er da tåbelig i din hjerne ´-  at du  mener at ombudsmanden tager fejl, hvilket er der du skriver i dit sidste forsøg.

Som sagt fish og taber på  sigt...

Det er jo ikke blot dig ´, der er en fish, men ganske mange her, som vildleder og styrer helt forket og det gavner ikke denne portal

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hr. Henrik Hansen:
Jeg ønsker at lave an anonym markedsundersøgelse

Hvordan vil du skabe kontakt efter en _anonym_ markedsundersøgelse?

Kan du, rent objektivt og uden værdiladning, beskrive fremgangsmåden fra du sender din mail til modtageren sparer penge?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:

Siger personen, som ikke en gang selv tør at kontakte forbrugerombudsmanden for at få bekræfte, at han tager fejl.
Men do what ever you want, det er dig i sidste ende, som står med en evt bøde :) Eller de stakler, som du ender med at få til at kontakte andre

Du er da tåbelig i din hjerne ´-  at du  mener at ombudsmanden tager fejl, hvilket er der du skriver i dit sidste forsøg.

Som sagt fish og taber på  sigt...

Det er jo ikke blot dig ´, der er en fish, men ganske mange her, som vildleder og styrer helt forket og det gavner ikke denne portal

Sikker et flot sprog :) Jeg har ikke sagt, at forbrugerombudsmanden tager fejl, du læser jo det, du gerne vil. At du ikke forstår, hvad en spørgeskema undersøgelse er, det kan og bliver ikke vores problem.

Alle i denne tråd har svaret ud fra det, som du skrev i dit oplæg, og ingen har skrevet om loven generelt.

Jeg kan sagtens leve med at være en såkaldt fish, det rør mig slet ikke :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Sikker et flot sprog :) Jeg har ikke sagt, at forbrugerombudsmanden tager fejl, du læser jo det, du gerne vil. At du ikke forstår, hvad en spørgeskema undersøgelse er, det kan og bliver ikke vores problem.

Jeg læser det du skriver....  og det du formidler er løgn, Derfor mit sprogbrug,,

Nu siger du at ombudsmanden, ikke tager fejl OG  dennes udtalelser har jeg støttet mig til, som du tidligere har kritiseret...  what is up and what is Down...

Du famler noget rundt synes jeg,,,

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik du får ikke et endegyldigt svar på om du har ret eller ej uden at kontakte enten en jurist eller forbrugerombudsmanden

Du kan have ret, men du glemmer en ting:

I de tilfælde hvor forbrugerombudsmanden accepterer et spørgeskema, så er der tale om en virksomhed der allerede HAR en relation til modtager, (kunde eller tidligere kunde.) Denne har har så ikke sagt ja til emails, men stadigvæk lovligt hvis der ikke er tale om salg eller branding.

Jeg kan ikke finde et eneste eksempel fra forbrugerombudsmanden, hvor en virksomhed har sendt spørgeskema ud til modtagere de ikke allerede havde en relation til.

Som jeg forstår tråden her, så diskuterer vi om du må sende emails med spørgeskema uden forudgående relation?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:
Sikker et flot sprog :) Jeg har ikke sagt, at forbrugerombudsmanden tager fejl, du læser jo det, du gerne vil. At du ikke forstår, hvad en spørgeskema undersøgelse er, det kan og bliver ikke vores problem.

Jeg læser det du skriver....  og det du formidler er løgn, Derfor mit sprogbrug,,

Nu siger du at ombudsmanden, ikke tager fejl OG  dennes udtalelser har jeg støttet mig til, som du tidligere har kritiseret...  what is up and what is Down...

Du famler noget rundt synes jeg,,,

Du læser det du vil. 

Har du overhovedet læst, at jeg har haft ringet til forbrugerombudsmanden? 

Det er dig som svarer, som du har løst, og ud fra nogle forudsætninger, som slet ikke indgår i dit start oplæg. Men do what you want, I dont care :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hr. Henrik Hansen:

Hvorfor spørger du om det er lovligt? Ud fra din argumentation er du 100% sikker på det er lovligt - så er det bare give gas :)

Generelt når folk spørger på den måde, så ved de godt inderst inde at den som minimum er på grænsen til det tilladte (og ofte på den gale side), og derfor søger folkets accept af det er "OK".

I dit tilfældende er det supernemt at få en forhåndsbesked fra Forbrugerombudsmanden (http://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/forhaandsbesked/) men du søger den ikke. På den tid du har brugt på Amino, ville du nemt kunne have fået en forhåndsbesked, fra den person der evt. kommer til at behandle en klage over dig (og det vil der komme).

Ud fra den adfærd, så vil jeg nok lægge hovedet i blød for at finde en bedre forretningsmodel :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er denne sag du henviser til, men du læser igen ikke, hvad der står. Link.

Citat

"...som kunne medvirke til ”branding” for afsenderen"

"... at svarene ville blive behandlet anonymt"

"...medmindre e-mailen eller undersøgelsen har til hensigt at ”brande” en erhvervsdrivende eller reklamere for en erhvervsdrivendes produkter over for modtageren"

"...at de løbende forsøgte at forbedre deres produkter og services, og Forbrugerombudsmanden indskærpede, at denne konkrete formulering udgjorde en sådan ”branding” af selskabet, at e-mailen – med dette indhold – måtte anses for at være omfattet af spamforbuddet i markedsføringslovens § 6."

Alle ovenstående dele overtræder du jævnfør dine hensigter. Alligevel bliver du ved med at henvise til sagen, selvom den slet ikke kan sammenlignes med det, som du spørger om. 

Så nej du læser hverken svarerne her i tråden, ligesom du ikke læser den sag, som du selv henviser til. Og så kalder du os andre en masse, når det er dig, som er helt forkert på den.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Skovsende:
Hvorfor spørger du om det er lovligt? Ud fra din argumentation er du 100% sikker på det er lovligt - så er det bare give gas :)

Anders du har ret med din underen.  Da jég lavede min tråd var jeg i tvivl, men undervejs fandt jeg klare fortolkninger hos ombudsmandens side´, som matcher de tanker jeg havde, om at det kan være lovligt.

Og det er lovligt...

Der er så personer herinde, som har fastholdt og oplyst gennem flere år, at det er altid ulovligt at sende mail, til nogen uden accept.

Og det er så de personer, jeg har lidt debat med ...  de kloge har indset at de har oplyst forkert og har stoppet indlæg... andre småt tænkende fortsætter, som jeg reagerer på når har lyst.

/ Henrik

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Så nej du læser hverken svarerne her i tråden, ligesom du ikke læser den sag, som du selv henviser til. Og så kalder du os andre en masse, når det er dig, som er helt forkert på den.

Du henviser selv til et link med dette indhold " Forbrugerombudsmanden oplyste, at markedsføringslovens forbud mod spam ikke er til hinder for, at erhvervsdrivende kan udsende e-mails med markedsundersøgelser, medmindre e-mailen eller undersøgelsen har til hensigt at ”brande” en erhvervsdrivende eller reklamere for en erhvervsdrivendes produkter over for modtageren."

Jeg tror at jeg i 20 indlæg har noteret dette og jeg tror sgu også at de personer jeg har det bedst med har en IQ på over 115,,,istedet for gennemsnittet,,,

Som jeg nævnte er du det, som i poker verdenen kaldes en fish,,, og de vinder aldrig en turnering, men de er pisse irriterende for andre, når de er tilstede, da de spiller uden den normale logik,

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)