Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

egen tømrer virksomhed ved siden af normalt arbejde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen 

jeg står og gerne vil igang med egen tømrer virksomhed 

jeg har styr på det hele og har nogle aftaler på plads og alt til opstart af virksomheden er på plads og gjordt klar 

men mit spørgsmål lyder på om jeg stadig kan beholde mit job som jeg har nu da jeg endelig er rimelig tilfreds med det jeg laver (arbejder i en anden tømrer virksomhed) 

jeg har afklaret med mester at jeg gerne vil starte op selv og at jeg endelig har alt på plads 

men er det muligt skatte mæssigt osv. at have en tømrer virksomhed ved siden af sit fra 7-15 job 

her tænker jeg fx. at arbejde i min egen virksomhed efter kl 15 og så i weekender 

planen var at starte op så jeg får B-indkomst fra eget firma og alm. løn fra der hvor jeg er nu

dette vil dog kun stå på indtil der er kunder og arbejde nok til at jeg kan drive firmaet på fuldtid 

er dette muligt eller skal jeg vælge end af delene 

firmaet bliver oprettet som et aps

vh anders 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over at det bliver rigtig hårdt at arbejde mandag til fredag fra 7-15 for din mester efterfulgt af dine egne kunder, så kan jeg ikke se nogle problemer. 

Indtægter skal vel bare opgives korrekt.

Forventer du, at dine kunder vil acceptere, at du skal arbejde, når de selv har fri? Det er ikke sikkert, at kunderne gider have tømreren rendende midt i aftensmaden og baby/børne-putningen eller i weekenderne.

Er du hel sikker på, at din Mester er indforstået med, at du faktisk vil være direkte konkurrent til hans virksomhed? Jeg ser en potentiel risiko for problemer, hvis den ikke er 100% afklaret. Især hvis du pludselig hiver en kunde fra hans virksomhed over i din...

Jeg har gjort det, at jeg i mit lønslavejob er gået ned til 3 dage om ugen, og så arbejder jeg den resterende tid i min egen virksomhed. Det giver dejligt med luft samt en stabil indtægt. Mit lønslavejob og egen virksomhed er dog på ingen måde i konkurrence med hinanden, da det er 2 forskellige områder af branchen, som vi beskæftiger os med.

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej mikkel 

jeg forstår der fuldt ud med hvad du mener 

men den virksomhed jeg er i nu er en rimelig stor virksomhed og laver sjældent små opgaver som vaar min hensigt i starten 

har også selv tænkt på at gå ned i tid og så arbejde 3-4 dagen om ugen for min mester og resten af tiden i min egen virksomhed 

jeg har i den forbindelse lavet aftale med mester om jeg ikke tager hans kunder samt ikke reklamere for mit eget firma når jeg arbejder for ham 

men da jeg ikke ved om der er penge i firmaet det første stykke tid ville jeg helst ikke ned på tid hos min nuværende mester 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens, hvis loyalitetsforhold osv. er på plads med din mester.
Største risiko jeg kan se er, hvis du bliver fyret fra dit lønjob, for så kommer du ud i modvind i forhold til dagpenge. 

Men hvis det går som det skal, er det jo ingen problem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Alene det at have en hjemmeside, der tilbyder konkurrerende arbejde, er nok til en bortvisning. Så det vigtigste er en klar skriftlig aftale med mester og at han reelt ikke føler sig trådt på.

Jeg tror på at der er nok folk, som gerne har en håndværker rendende aften og weekend. Min nabo fik en beton-kanon på besøg en lørdag, fordi han var ved at støbe til skur. Så folk går jo og arbejder på huset i weekenden - der er et marked og specielt til småopgaver af 1-4 timers varighed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)