Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad fra årstiderne - firma betalt.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bumle90:

Hvad betyder det det egentligt helt præcist at man "ikke kan trække mad fra"?

Kan man faktisk godt kan betale for maden med firmaets penge så eller hvordan?

Man kan betale alt med firma penge - det gør man ved at indberette det som løn og trække skat af det i som ansat i selskab - og i personlig virksomhed som privat hævning - som jo ikke påvirker skatten - så det giver overhovedet ikke mening. Mad giver ikke nogen som helst fordel skattemæssigt og skal betale af en selv, det andet er bare en besværlig lønindberetning

Det er ikke en god ide at drive firma og ikke vide hvad det betyder, at en udgift ikke kan trækkes fra - Så skal man skynde sig at finde en online bogholder inden man kommer helt galt af sted

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Det er ikke en god ide at drive firma og ikke vide hvad det betyder, at en udgift ikke kan trækkes fra - Så skal man skynde sig at finde en online bogholder inden man kommer helt galt af sted

vh John Hannover

I det hele taget, så kunne 9 ud af 10 med fordel få sig en bogholder. Dels fordi de så kan bruge deres tid til salg/kunder og gøre det de er bedst til og dels fordi de så slipper for at prøve at finde ud af en masse komplicerede regler.
Og endelig ville det klæde folk, hvis de tænkte mere på deres virksomhed end på fradrag. SKAT's regler er ikke sat sådan sammen, så det overhovedet kan betale sig at spekulere i fradrag og alle mulige krumspring, så det eneste, der giver mening er at se at komme ud over stepperne og få solgt nogle varer og tjenester.
Jeg startede op for 13 måneder siden og er gået fra en gns omsætning per måned på 300.000 til over en million og jeg gider ikke bruge så meget som et sekund på, hvad jeg kan trække fra og ikke kan. Sælg for helvede - og betal det, som tingene koster.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fantastisk skrevet Flemming! Jeg synes der er alt for mange opslag herinde om det ene og andet i den retning om hvad man kan trække fra. I mine overvejelser om opstart har det aldrig været en tanke hos mig. Og skulle jeg selv køre med varer til posthus i privat bil osv ville jeg da aldrig drømme om at registrere det som kørsel og alt muligt. Gør det så simpelt for sig selv som muligt og fokuser på salg og tjene penge! 

Så super godt skrevet synes jeg! 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)