Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto.. RKI hvilken bank.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Kort og godt. Jeg er i RKI.

Jeg ejer 50% af et holding der igen ejer 100% af et drift selvskab.

Jeg er ikke i direktionen eller bestyrelsen af drift selvskabet. Men vi har seriøse problemer med at få en erhvervskonto til driftselskabet pga MIG..

Er der nogen der kender til en bank som er villige til at oprette en erhvervskonto når én reel ejer er RKI registreret?

Gider ikke spilde mere tid på banker der siger nej..

Håber i kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som udgangspunkt, som du har opdaget, vanskeligt at få en bank ind når man selv er i RKI - Jeg kender 100 vis af tråde om det men har endnu ikke set nogen sige at det kan man sagtens

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) 

Kunne løsningen ikke være at du gik ud af firmaerne? Og så i mellemtiden derefter fandt man kontoer? Når der så var styrer på den del, så kan du købe dig ind igen, for de penge, som du er blevet købt ud for :-) 

Det er bare en tanke... 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok også det der bliver løsningen.
Ville bare lige høre om der stadig fantes banker der var til at snakke med..
Så jeg forlader firmaet.. som i dette tilfælde er IVS for den krone jeg har lagt.. og når der så er oprettet konto til driften smider jeg kronen ind igen.. bare utroligt at det er nødvendigt. :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal forvente at når der kommer ændringer i CVR i ejerskab mm til et selskab, så vil den bank der har kontoen altid generelt abonnere på ændringer - og dermed vil de med det samme se, at du er medejer igen, så jeg tror ikke din work-around virker, for de lukker formentlig bare kontoen når de ser der blandt ejere er en der er i RKI

At abonnere på ændringer i CVR er jo helt gratis og banker gør det altid for de selskaber og personer som de har som kunder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Men vi er jo i andet led. Kontoen skal oprettes i driftselvskabet. Hvor jeg ikke står. De skal altså også abbonerer på det selskab som er ejer af driftselskabet. Hvis jeg så træder ind, lad os sige efter 2 måneder, vil de så rette henvendelse til mig for at bede om mine oplysninger og køre et rki tjek på mig. Det lyder meger omstændigt for et selvskab med sund omsætning og fine tal. Det giver ingen mening i mine øjne.. nu er min historie om rki lidt anderledes end de normale parkeringsbøder og kviklån. Men det er bankerne ligeglade med.. well jeg er ude om nogle år.. hvis de brokker sig når jeg trædder ind, må jeg jo træde ud igen indtil jeg er ude af RKI. Personligt mener jeg at det er misbrug af RKI som det jo heder KREDIT INFORMATION. Man burde ikke have lov at køre en person i systemet som ikke beder om kredit. Hvilket man ikke gør med en alm konto. Jeg er klar over at der er omkostninger forbundet med at have en konto. Men det er mindre end hvad jeg betaler i telefonregning. Så bankernes panik når det kommer til RKI er stærkt overdrevet imo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør ikke sige det men normalt vil de abonnere på begge - hvis du kommer ind som ejer i holding så vil det fremgå af CVR så de vil ikke skulle bede dig om oplysninger - de kører så normalt RKI check på alle nye ejere - OM det så har betydning for drift ved jeg jo ikke, og om de overser det ved jeg heller ikke. 
Afhængigt af ejerdel vil dit ejerskab af drift - via holding også med det nye register over relle ejere vise dig som person som ejer i drift - hvis du ejer mere end 25% indflydelse <

Du ejer 50% af holding som ejer drift 100% og og dermed har du 50% ejerindflydelse = dit navn og adresse og CPR skal registreres som reel ejer i ejerregistret i CVR for både holding OG drifthttps://johnhannover.blogspot.dk/2017/06/ejerregistre.html 

Du tager dog lidt fejl med - ikke beder om kredit, for erhvervskonti giver risiko. Dels er der masser af ubevilgede overtræk, dels trækker f.eks moms som er tilmeldt auto betaling moms helt uden bank eller du kan se det inden (din bogholder ved det men trækket kommer bare på kontoen BLOP) og endeligt så er der en række andre risici - ex i er webshop - sælger en del ting, sender dem, hæver penge så konto er i 0 - kunder returnerer - nu er det banken som skal betale kunderne tilbage og så slås med ejerne 

Jeg kan som godt være enig i at EN ejer oppe i holding i RKI måske er en overdrevet bekymring, men det er generelt at banker ikke vil give konto til firmaer med en RKI i ejerkreds.

Det er jo muligt at ringe rundt til flere banker, måske nykredit eller merkur som af en del nævnes som "sultne" Det er en bedre løsning hvis I kan få OK end satse på det går op den anden vis synes jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil jo poppe jo i registret over reelle ejere af driftselskabet qua din ejerandel på 50% af holdingselskabet.

Det er mit indtryk at hovedparten af bankerne i et eller andet omfang følger ændringer i deres kunders selskaber.

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john.

Jeg/vi har stillet sikkerhed hos skat på xxxx kr. For moms og a skat. Grundet en tidliger konkurs. Måske at tilbyde en garanti til banken på xxxx kr. Som står på en lukket konto i tilfælde af "overraskelser".
Det burde de egentlig tilbyde rki erhvervskunder. Det må jeg prøve..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men når du skriver det er drift der ikke kan få bankkonto og at du er 50% ejer af holding - betyder det så at holding allerede har en bank - med dig som RKI 50% ejer - eller er det i virkeligheden begge selskaber der ikke kan få bank

Ellers vil den bank der har holding jo givet også tage drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)