Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Ejendomsinvestering virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg ønsker at starte på at investerer i ejendommme i England, men det står slet ikke klart for mig hvordan det virksomhedsteksniske aspekt af det er, og hvordan financieringen kommer til at foregå. Jeg har allerede en virksomhed i Danmark, hvor jeg nemt skal kunne tage penge fra denne virksomhed, og bruge på ejendomme i udlandet.

Jeg har hørt at det er essentielt at det er de engelske banker som man låner fra på sigt, så jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med:

    1. Hvad skal der til for at jeg kan jeg låne penge i en UK bank til ejendomsinvestering?
    2. Er det muligt for mig at låne i en DK bank til UK ejendomme?
    3. Skal det være et ApS eller et UK Ltd?
    4. Hvordan får jeg lavet en virksomhedsstruktur, som gør at jeg nemt kan flytte penge mellem selskaber landende i mellem?
    5. Hvordan undgår jeg at blive dobbeltbeskattet?

Hvis I derudover har kontakter til revisorer eller lign som har speciale i disse ting, må I meget gerne råbe højt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv gjort dette i en del år, så her kommer svar baseret på mine egne erfaringer:

1. Hvad skal der til for at jeg kan jeg låne penge i en UK bank til ejendomsinvestering?
    2. Er det muligt for mig at låne i en DK bank til UK ejendomme?

Ja det er det, men der er enklere måde at få dette til på.
    3. Skal det være et ApS eller et UK Ltd?

Jeg har kæmpet en del med dette i starten (10 år siden) og har diverse Ltd firmaer oppe og køre i London, som har gjort det hele meget lettere.
    4. Hvordan får jeg lavet en virksomhedsstruktur, som gør at jeg nemt kan flytte penge mellem selskaber landende i mellem?

Dette er blot at flytte fra et eventuelt APS i DK til et Ltd i UK. Dette er fuld lovligt med interne fakturering.
    5. Hvordan undgår jeg at blive dobbeltbeskattet?

Det gør du ved at have et selvstændigt Ltd i London og du ikke udbetaler udbytte, løn osv til dig selv så længe du bor i DK.

Dette var hurtige ikke uddybende svar, su er velkommen til at Skype mig på thomthej og vi tager en mere uddybende snak. Jeg vil med glæde dele ud af mine personlige erfaringer.

De bedste hilsner

Thomas

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tusind tak for det hurtige svar! Det er virkelig dejligt du vil dele erfaringer med mig. Jeg tilføjer dig på Skype med det samme :)

- Andre må også gerne byde ind. Det er aldrig dårligt med flere erfaringer.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Thejlade:


    4. Hvordan får jeg lavet en virksomhedsstruktur, som gør at jeg nemt kan flytte penge mellem selskaber landende i mellem?

Dette er blot at flytte fra et eventuelt APS i DK til et Ltd i UK. Dette er fuld lovligt med interne fakturering.
 

Hvilket så kræver der leveres en reel ydelse. En simplere måde ville vel være, at lave et lånedokument og simpelthen låne pengene ned til UK Ltd.

Ellers er der ikke tale om reelle transaktioner...

Thomas Thejlade:

 5. Hvordan undgår jeg at blive dobbeltbeskattet?

Det gør du ved at have et selvstændigt Ltd i London og du ikke udbetaler udbytte, løn osv til dig selv så længe du bor i DK.

Bemærk at der er dobbeltbeskatningsoverenskomst med England - derved vil en evt. skattebetaling i UK kunne modregnes i DK opgørelsen, så du alene afregner skatten 1 gang. Er der tale om et selskab under et DK holdingselskab, vil du formegentligt kunne udlodde udbytte til DK uden indeholdelse af skat (udover alm. selskabsskat i UK). Jeg er dog ikke bevandret i UK reglerne, så jeg kender ikke deres udbytte regler, men det er hovedprincippet i EU og DBO'erne herunder.

Husk også at overveje implikationerne af Brexit i din plan. Det vil formegentligt have en række konsekvenser i det lange løb.

Du kan evt. hive fat i revisionsfirmaet Krogh & Partnere, som er et "dansk" revisionshus beliggende i UK.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef,

Super godt med en dansk revisor! Tusind tak.

Er det ikke noget med at lån på denne måde skal være betalt tilbage inden regnskabsåret slutter i UK ?

Fortæl gerne mere om dine erfaringer.

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg skriver lige for at følge op :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulig estate:

Hej Cef,

Super godt med en dansk revisor! Tusind tak.

Er det ikke noget med at lån på denne måde skal være betalt tilbage inden regnskabsåret slutter i UK ?

Fortæl gerne mere om dine erfaringer.

Jeg mener der er noget med, at lån helst skal optages i netop UK, men som nævnt er jeg ikke bevandret i UK forhold, så der må du have fat i nogen som er skarpere på de lokale forhold.

Husk også, at der kan være mange implikationer pga. BREXIT.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)