En sådan kommentar kan jeg sagtens forstå og tage til mig, men når man - ligesom i Ravns tilfælde - ikke inkluderer en eneste positiv bemærkning i sit indlæg, mister man hurtigt sin selvtillid og gåpåmodet i forhold til at blive ved med at søge ;)
Jeg er selv partner i et mellemstort (25 pers.) reklamebureau i København og har gennem tiden mødt en del elever.
Det er en fin ansøgning, det store problem med elever på bureauer er at de typisk er der 2-3 år og dermed så er det forholdsvis sjældent at der er plads til nye elever. Jeg kan godt følge Ravn i forhold til ydmyghed, som elev er man bare nederst i hierarkiet og du kommer til at sidde og beskære billeder, tilpasse bannere, klippe kedelige filmbidder, afløse receptionisten når hun er syg og meget andet trivielt. Jeg tror ikke du er en der gider det.
Nej, det tror jeg faktisk ikke - det er jo ikke en 16-årig elev som sidder med de store budgetter og skal finde på et nyt logo/koncept etc. for et bureauets store kunder. Det kan være du kan finde et mindre sted hvor opgaverne vil være "større" for mindre kunder - men på et stort bureau der er der bare rigtig mange trivielle grafiske opgaver der skal tygges igennem og det er en typisk elev opgave.
Min personlige holdning er, at du bør lave din ansøgning om til et online CV - hvor du præsenterer alle dine skills. Så kan du lave mere målrettede ansøgninger til de virksomheder du søger hen til. Det virker oftest bedst, hvis du målretter ansøgningen, så virksomheden kan se, at du har interesse i hvem DE er. Det er ret hurtigt at se, hvis der bliver sendt en standard ansøgning rundt til alle.
Derudover bør du nok sætte dine skills lidt ned. Ved at sætter ting til 100%, udstråler du lidt, at ikke engang et erfarent bureau kan lære dig noget nyt. Jeg går stærkt ud fra, at du får en praktikplads, for at lære noget nyt? :)
Sidste råd er, at bruge lidt tid på xnewa.com - ud fra en grafisk designers synspunkt, er den jo ikke vildt tiltrækkende? Det er dit udstillingsvindue (går jeg ud fra).
Hvis du vil skille dig endnu mere ud. Kan du jo bruge dine interesser indenfor infographics og reklamer til at lave en grafik om: "Hvorfor bør du ansætte Victor?"