Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteplanlægning og asset protektion

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Først lige lidt info om mig.

Jeg kommer fra danmark, hvor jeg har 3 lejliigheder som jeg lejer ud, samt en masse aktier. For 7 år siden flyttede jeg til Norge, hvor jeg nu bor og arbejder.

Mine investeringer i Danmark er desværre ved at blive lidt et problem for mig i forhold til skat. Ikke så meget fordi at man betaller mere i skat, men pga. forskellige tidspunkter de opgøre skatten på osv.

Så jeg ville hører om der var nogle her fra Amino som har erfaring med skatteplanlægning. Så jeg kan få lagt tingene op så jeg slipper så billigt så muligt og så tingene bliver så ænkle så muligt?

Samtidig ønsker jeg at forsikre mine aktiver, så hvis en lejer for eksempel ligger sag an mod mig, så risikere min familie ikke at miste vores hus.

Jeg ved ikke om jeg egentlig burde at have haft alle tingene i firma istedet for privat?

Men det kan være at der er nogle af jer som ved det? Eller ved hvem man kan få lidt hjælp af?

På forhånd tak!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det norske skatteår ikke kalenderåret ligesom i DK ? 😲

Umiddelbart hæfter du personligt hvis fu kører udlejningen som personlig virksomhed. Det må jo bero på en selvstændig vurdering om dine lejere potentielt har noget at komme efter ifht dårlig vedligholdelse eller for høj leje.
Ligger du dem ind i et selskab kan du dog lade det stå og det vil kun påvirke din private skat ifht udbytte og løn du direkte hiver ud...

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet lidt om det her. Som kort udgangspunkt er det idag oftest klart bedst at investere i aktier personligt frem for i selskabsform - med visse undtagelser hvor du kan se mine tanker - og der er også lidt om ejendomme i en ret kort gennemgang. Se om du kan bruge det til noget  Link til invester i aktier i selskab eller privat 

vh John Hannover

  

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er det. Smile

Men her skal jeg levere selvangivelsen den 30/5, mens jeg i Danmark levere den 1/7.

Og hvis vi tager sidste år som eksempel, så levere jeg den norske selvangivelse først, hvor jeg ligger ind hvor meget jeg har tjent og betalt af skat i Danmark og det viser sig så at jeg har betalt 8000,- for meget i skat og skal dermed have det tilbage. Det samme sker så når jeg levere den danske selvangivelse, der kommer også til at stå at jeg har betalt 8000,- for meget.

Så dermed for jeg dobbelt op på det jeg har betalt for meget.

Og det er jo ikke helt sådan det skal være, samtidig med at det ikke er så sjovt hvis det kommer til at gå den anden vej. Surprise

Det tror jeg ikke mine lejere har. Smile

Jeg tænkte bare worst case scenario.

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak! Det hjalp meget!! Big Smile

Siden du ved så meget om skat...

Ved du om man i Danmark kan, som i USA, sælge en ejendom som kun har været brugt til udlejning skattefrit, hvis du investere i ny udlejnings ejendom som er tilsvarende størrelse eller større?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo intet i vejen for, at du eller din revisor laver din danske selvangivelse tidligere. Skatteoplysningerne frigives i marts og der sidder jeg da og begynder på de første kunders selvangivelser..

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)