Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenligning af priser med andre firmaer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer Amino brugere.

Jeg sidder p.t og laver sammenligning af priser for at vise folk hvad man kan sparer ved at vælge mig fremfor en anden.

Men hvad er der af regler på området?
Har prøvet Google men uden held til noget der ligner.

Det kommer til at stå ala dette:
Mig 100Kr
Andet firma 125Kr
Så du spare 25Kr ved at vælge mig.

Kan se at DebitelIP(Goip) har lavet en sammenligning med TDC,Tele2,Telia o.s.v...
Og det er faktisk det jeg vil (og det er de store firmaer jeg er efter at sammenligne med) så at ha en af deres advokater efter mig med en fluesmækker er ikke det jeg lige ønsker.



(Dette er mit første indlæg så håber det går godt )
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

 
Det er et "minefelt", at vælge den model både juridsk og moralsk. Det bliver aldrig god forretningsmoral, at fremme egne interesser på andres bekostning. Samtidig vil du få det problem at dokumentere at det er præcis den samme ydelse/vare kunden køber
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det bliver aldrig god forretningsmoral, at fremme egne interesser på andres bekostning.

Det hedder konkurrence og det foregår hele tiden. Hvis du ikke kan leve med at dine konkurrenter lider under din fremgang kommer du nok ikke langt :)
 
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

I stedet for kun at slå på prisen skal du tænke på at kunder også har andre købsmotiver. Hvis de hos dig får mere for pengene, bedre kvalitet, bedre service eller hvad du nu kan finde på behøver du ikke kun at fokusere på at dumpe priserne i forhold til konkurrenterne. Prisfiskerne er også sværere at få tilbage igen, hvis du ikke altid har den laveste pris - hvorimod de kunder der har valgt dig pga. din kvalitet og serviceniveau vil være mere loyale.
 
Held og lykke med projektet
 
mvh
Helle
 
 
 
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,

I relation til dit spørgsmål bør du søge svar i markedsføringsloven! Følgende er uddrag herfra:
 

Sammenlignende reklame 1) 

§ 2 a. Sammenlignende reklame omfatter enhver reklame, som direkte eller indirekte henviser til en konkurrent eller til varer eller tjenesteydelser, som udbydes af en konkurrent.
Stk. 2. Sammenlignende reklame, jf. stk. 1, er tilladt efter denne lov, når sammenligningen

1) ikke er vildledende, angår varer eller tjenesteydelser, der opfylder samme behov eller tjener samme formål,

2) angår varer eller tjenesteydelser, der opfylder samme behov eller tjener samme formål,

3) er objektiv og sammenligner en eller flere konkrete og relevante egenskaber, der kan dokumenteres, og som er repræsentative for disse varer eller tjenesteydelser, herunder prisen,

4) ikke skaber forveksling på markedet mellem annoncøren og en konkurrent eller mellem annoncørens og en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer eller tjenesteydelser,

5) ikke miskrediterer eller nedvurderer en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer, tjenesteydelser, aktiviteter eller øvrige forhold,

6) for produkter med oprindelsesbetegnelse i hvert enkelt tilfælde vedrører produkter med samme betegnelse,

7) ikke drager utilbørlig fordel af den anseelse, der er knyttet til en konkurrents varemærke, firmanavn eller andre karakteristiske kendetegn, eller af konkurrerende produkters oprindelsesbetegnelser og

8) ikke fremstiller en vare eller tjenesteydelse som en imitation eller en kopi af en vare eller tjenesteydelse, der er dækket af et beskyttet varemærke eller firmanavn.

Stk. 3. I enhver sammenlignende reklame, som indeholder særtilbud, skal det klart fremgå, hvornår tilbudet ophører eller efter omstændighederne, at tilbudet kun gælder, så længe de pågældende varer og tjenesteydelser er til rådighed. Gælder særtilbudet endnu ikke, skal det tillige oplyses, hvornår perioden for den særlige pris eller for andre særlige betingelser begynder.
 
Jeg håber dette kan hjælpe dig!
 
Lars

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Det var lige det jeg var efter...
Må jeg osse spørge hvor du har fundet det? :)

Til jer andre...
Priser er faktisk noget folk går op i...
Jeg sidder og hører på folk næsten alle dage klager over de købte for billigt måske hos et teleselvskab som måske skulle have valgt den som var 20kr dyre (men igen kvalitet og service).

Service + kvalitet er noget jeg går meget op i men dertil kommer så priserne.

Det jeg har prøvet nu 18måneder som selvstændig er at folk vil ha de 3ting. (SKP)

Men takker for hjælpen.
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,

Godt det var noget du kunne bruge... Jeg har som sagt /skrevet "fundet" det i markedsføringsloven!
 
Hvis du ikke har en lovsamling er loven også let tilgængelig via nettet, søg eksempelvis blot på "markedsføringsloven" på google!
 
Der er i øjeblik forslag fremme til ændring af markedsføringsloven, men jeg mener ikke den § jeg sendte til dig bliver ændret... Dette kan jeg lige undersøge når jeg kommer hjem fra kontoret...
 
 
Lars

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/2/2006 3:23:39 PM Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Til jer andre... Priser er faktisk noget folk går op i... Jeg sidder og hører på folk næsten alle dage klager over de købte for billigt måske hos et teleselvskab som måske skulle have valgt den som var 20kr dyre (men igen kvalitet og service). Service + kvalitet er noget jeg går meget op i men dertil kommer så priserne. Det jeg har prøvet nu 18måneder som selvstændig er at folk vil ha de 3ting. (SKP) Men takker for hjælpen.

Klart er prisen noget folk går op i. Men tænk på din målgruppe. I mine ører lyder det næsten for godt, til at være sandt hvis folk både kan være bedre og billigere end alle andre. I de fleste tilfælde i hvert fald.
F.eks. I MindMe er vores kunder større virksomheder, hvor prisen ikke er det afgørende. Vi er billigere end f.eks. Rambøll, og laver de samme ting, men vi skilter ikke med at prisen er i bund, da signalværdien vil være, at det er dårligere på kvalitet og service området. Og det vil vi ikke. Vi bruger bare ikke så mange penge på adminstration og markedsføring som Rambøll gør, derfor skal kunderne ikke have det til dyr pris.
 
Jeg ser intet problem i at sammenligne priser med konkurrenterne - bare det gøres rigtigt. Helt rigtigt. Ellers får du ballade. Vi har også før lavet undersøgelser for kunder, der vil have afdækket prisen blandt konkurrenter over hele landet. Derudfra kunne de fastsætte deres priser, ud fra konkurrenternes kvalitet og pris.
 
 

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som lovet har jeg lige fulgt op på om der er forslag til ændring af loven... Dette er ikke tilfældet! Muligvis skifter bestemmelsen §-nummer men det betyder jo ikke noget i praksis.

Du kan altså roligt holde dig til det lovudsnit jeg skrev i tidligere indlæg hvis du ønsker at benytte dig af sammenlignende reklame!
 
Husk altid også markedsføringslovens generalklausul om GOD MARKEDSFØRINGSSKIK... Så burde du være på den sikre side (ihvertfald juridisk)!
 
God fornøjelse med din kampagne
 
Lars
 
 

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Lars jeg takker mange gange!


Jan jeg går efter små viksomheder og private da jeg selv mener at til de store viksomheder kan jeg ikke leve op deres krav og service.

Og de små ligger normalt altid vægt på "Service,Kvalitet,Pris" hvor de store kun tar "Service,Kvalitet" og lader Prisen komme efter.

Man ser jo osse helst ens kunder kommer og handle hos en igen
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)