Jeg har pt. en medarbejder der er rejser meget til København som konsulent for en kunde (min virksomhed befinder sig i Aalborg).
Det ser ud til, at medarbejdere skal rejse fast til København de næste 6+ måneder. Mange gange fra mandag-fredag.
Mit spørgsmål er så, om jeg som arbejdsgiver må leje et værelse/lejlighed til denne medarbejder? Jeg er helt med på, at jeg kan trække udgifter til hoteller fra - men, det ville være rart for min medarbejder at have et "fast" sted. Et værelse eller en lille lejlighed ville derfor være perfekt. Men, må jeg det?
Det kan jeg ikke se der skulle være spor i vejen for - når det er til ophold under rejse og ikke bliver fast bolig for medarbejderen.
Da jeg havde virksomhed i Holstebro - hvor koncernens personale fra udlandet ofte kom på besøg for gennemgang, da havde vi en lejlighed på gågaden med to soverrum, fællesstue og køkken og bad stående til det formål (de kom ofte 2 per gang), og det skabte i alle fald ikke problem med revisor og skat. Vi trak hele udgiften fra naturligvis og kunne vise det bestemt ikke var dyrere end hotel til tilsvarende brug.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER