Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny "Summa Summarum" ?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Kan I huske "Summa Summarum"?

Summa Summarum var, synes jeg i hvert fald, det geniale, meget lette at bruge, økonomisystem med lagerstyring, fakturering, ordrestyring og alt hvad den lille håndværker, nye iværksætter, og alle andre, der ikke vil have sine data liggende "i skyen", og ikke vil være afhængige af løbende abonnement og / eller internetforbindelse.

Det blev jo, desværre, solgt til Visma, som efter en tid "aflivede" det.

Er der stadig et marked for sådan et system? Et, der kan købes for billige penge, en gang for alle, og bruge installeret lokalt på sin egen PC? Jeg hører en gang imellem folk forespørge det, men er der stadig et marked? Hvad tror / synes I?

Lad mig endelig høre fra Jer.

Dbh,
Dan Nielsen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nej

Ikke på måden du beskriver det - der er ikke økonomi i at skulle jagte 100 % nye kunder, når man kan få dem til at betale hver måned

og hvorfor have noget lokalt, når du kan have det i skyen og arbejde på det alle steder?

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kendte jeg ikke Summa Summarum, men det nemme og nærliggende svar er vel, at hvis markedet stadig havde været der, havde SS også stadig været der!

Min egen erfaring er, at netbaserede systemer er svære at komme udenom (selv om jeg selv var længe om at indse det og investere i det). Man får sjældent lavet alle de back-ups som man burde og som ligger i abonnementet i et netbaseret system. Desuden skal der jo opdateres og vedligeholdes jævnligt og det koster jo trods alt også penge.

Og ja, tilgangen fra mange medier er også en væsentlig ting.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige starte med at sige, jeg nok er lidt af mit job hos Dinero.

Tror ikke der et marked for det, da der efterhånden findes en mange online systemer og med mange integrationer, hvilket ofte også gør en masse af dit regnskab automatisk, frem for manuelt tastearbejde.

Jeg har selv haft flere kunder som bogholder og synes klart idéen om at alt er online, er bedst både for mig og kunderne, da jeg har nem adgang til deres regnskab lige meget, hvor jeg befinder mig og samtidigt har kunder altid adgang til det hele online.

Yderligere ved jeg at Visma har valgt at lukke ned for Summa Summarum, da de gerne ville have alle deres kunder ind i E-conomic, grundet en masse ting, bla. opdateringer til SS, var meget besværligt og når det hele er online, sker opdateringerne til systemerne jo løbende og giver en bedre oplevelse for kunderne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke markedet forsvandt for Summa, snarere at det med samme ejer som economic var bedre for dem at koncentrere sig på det ene af dem.
Summa var jo overgået fra at være program man købte til program man betalte abonnement for "service" på men mange hoppede sikkert af og sagde nej til forsat service, hvorefter de kunne køre videre helt gratis uden service - som mange givet lever fint uden
I den store version enterprise som har både sagsstyring på bilagsniveau samt afd.stryring samtidigt på kontoniveau - lagerstyring mm, var det et fremragende program faktisk, dog med den bagdel at det var enkeltbruger. (med mindre datafil lægges i cloud og ingen bogfører samtidigt men f.eks skiftes til det hver anden dag eller uge osv)

Jeg tror ikke noget tilsvarende er let at starte men jeg tror meget klart, at der er mange der ville vælge et program man købte EN gang for alle frem for de mange abonnement programmer. Abonnement er der mange der slet ikke er vilde med og mange som føler man er i en trædemølle hvor prisen kan sættes op eller moduler tilkomme til ekstra pris

Det kunne også ske med et engangsbetalt men følelsen af frihed til bare at køre videre med det man kendte til den pris man havde betalt, ville mange kunne li

At cloud baserede så har mange andre fordele og support og evt nye moduler også har, er indiskutabelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej

Jeg håber og tror på der er et marked for et produkt som Summa.

Når Visma lukker det ned er det for at kunne sælge produkter der giver "lange penge", d.v.s. en løbende fast og høj indkomst.

P.t. er jeg i fuld gang, og næsten færdig, med at udvikle et Excel/VBA baseret system med præcis de værktøjer der er nødvendige for styring af en mindre virksomhed, d.v.s. værktøjer som f.eks. bogholderi, regnskab, budget, lager, fakturering, aktørregister og projektstyring, men uden kompliceret og dyr integration til andre systemer.

Mange af de systemer, så som afstemnings-, betalings- og web-systemer kan jo sagtens undværes med de rette alternative procedurer, eller køres ved siden af.

Det siger sig selv at systemet kun egner sig til mindre virksomheder, men er så til gengæld nemt at anvende, let at øve sig i og til en pris mellem 250 og 1.000 kr. en gang for alle, burde det være interessant for mange.

Om et års tid er jeg nok blevet klogere...

mvh.

Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Se PB - jeg synes, at det er interessant og kan tilbyde min hjælp :-D

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mange tak for de svar, I har givet. Grunden til at jeg spurgte er, at vi benytter selv Summa Summarum, sideløbende med et produkt, vi selv har udviklet løbende på, og tænkte det kunne da være sjovt at finpudse det, hvis der ville være et (lille) marked. Ikke noget vi vil satse vildt på, bare et "for sjov" projekt, og se hvad det kunne blive til.

Og det ser jo ud til at der kan være et (lille) marked, så...... vi ser :-)

Hav en rigtig god weekend, og kom endelig med flere input.

Dbh,
Dan

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Schlosser:
og hvorfor have noget lokalt, når du kan have det i skyen og arbejde på det alle steder?

Har selv en 2.8.2 version af Summa Summarum. Jeg er ked af, der ikke udvikles mere.

Jeg har et princip om, at de vitale ting, jeg anvender ligger på mit drev. Ikke "C" selvfølgelig. Det er mine informationer og jeg bruger det kun hjemme. Jeg har prøvet at downloade prøver af forskellige i skyen, da man siger, at det kan placeres lokalt. VRØVL, det bliver i skyen og springer jeg fra. Derudover har/havde Summa Summarum alle de faciliteter, som andre kræver ekstra betaling for. 

Så trådstarter, jeg er sikker på der er et marked.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)