Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny "Summa Summarum" ?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncofanDK og Nicolay

BroncofanDK, du må være blandt de få som opfatter Microsoft Office og VisualBasic som hjemmestrikket og bare et excelark..., men dig om det.

Og Nicolay, det er meget relevant at opstille en kalkule før beslutningen om valg af system, som du har gjort. Ved sammenligning af to alternativer er det dog vigtigt at gøre disse "ensbenævnte" i tid og enheder. Det er således ikke fair at sammenlige en udgift der kommer hvert år i x antal år for et system, med en engangsudgift og nytten af en MS-office pakke for et andet system.

Det system jeg har udviklet henvender sig til alle typer af virksomheder med mindre datamængder og uden behov for flere samtidige brugere. Har man store datamængder, behov for avancerede sammenhænge med andre systemer og flere samtidige brugere samt et stort supportbehov, må man se sig om efter andre og dyrere muligheder.

vh.

Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen:

Og Nicolay, det er meget relevant at opstille en kalkule før beslutningen om valg af system, som du har gjort. Ved sammenligning af to alternativer er det dog vigtigt at gøre disse "ensbenævnte" i tid og enheder. Det er således ikke fair at sammenlige en udgift der kommer hvert år i x antal år for et system, med en engangsudgift og nytten af en MS-office pakke for et andet system.

Det system jeg har udviklet henvender sig til alle typer af virksomheder med mindre datamængder og uden behov for flere samtidige brugere. Har man store datamængder, behov for avancerede sammenhænge med andre systemer og flere samtidige brugere samt et stort supportbehov, må man se sig om efter andre og dyrere muligheder.

For at kunne bruge dit system forudsætter det en Office pakke, ergo det er en udgift.
Der findes mang som benytter google Docs og andre uden at have en Office.
Indsætning af logo er måske en engangsudgift.
Du mener selv vi skal ”ensbenævne”, ergo omkostning til support skal regnes med!
Men nok om det.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Men nok om det.

He he Nicolay
Så nemt slipper du ikke :).
Lad os bare acceptere dit regnestykke som det er, og fremskrive det i fx. 10 år.
Dinero = 10 x 1980,00 = 19.800,00 kr
Mit alternativ = 2.339,60
Ergo, ved valg af Dinero er du 17.460,40 fattigere efter 10 år, end hvis du valgte mit alternativ.
Øvrige forudsætninger uændrede.
vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

Nicolay:

Men nok om det.

He he Nicolay
Så nemt slipper du ikke :).
Lad os bare acceptere dit regnestykke som det er, og fremskrive det i fx. 10 år.
Dinero = 10 x 1980,00 = 19.800,00 kr
Mit alternativ = 2.339,60
Ergo, ved valg af Dinero er du 17.460,40 fattigere efter 10 år, end hvis du valgte mit alternativ.
Øvrige forudsætninger uændrede.
vh. Peter

Dinero gratis i 10 år - 0 kr - med fuldt regnskab og faktura osv - dit alternativ 2.339,60 - men JA abonnement koster - og hvis det du tilbyder bare tilnærmelsesvis ligner det Summa kunne-  for mindre pris i sin tid - inkl. afdelings og sagsregnskab og faktura med logo og og og - så er det vel fint nok - Nok en bagdel at ikke ret mange revisorer lige kan læse en kopi ind i deres egen revisorversion som Summa jo i den grad også kunne 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

Ergo, ved valg af Dinero er du 17.460,40 fattigere efter 10 år, end hvis du valgte mit alternativ.
Øvrige forudsætninger uændrede.

Ja det kan godt være, men hvis som du selv siger, så skal de jo siddestilles, og hvad med din support som jo også koster, den er gratis hos Dinero, men koster hos dig!
Og hvad når Office bliver opgraderet, så skal der en ny officelicens til, det koster også, hvert år.

Det skal måske ikke regnes med eller er det noget som du sponsere til kunderne, helt gratis?!

Det næste er, overholder det bogføringesloven, som foreskriver at man f.eks. ikke må kunne gå bagom og ændre i posteringer og billagsnumre.
Hvad med at der løbende skal tage backup, som er ud af huset og ikke over på den anden side af bordet.

Jeg siger ikke at dit system er dårligt, men set lidt ovenfra, så er der rigtig mange som vil være bedste tjent med en system i skyen, som sørger for mange af de problemstillinger er løst på forhånd.

Det er mit valg at lave udregningen som jeg gør, for det er sådan jeg ville lave den, hvis jeg stod og skulle vælge system.

Du kan ikke overbevise mig, for jeg har selv været i en noget lign. løsning for år tilbage, og kommer aldrig til at gå den vej igen, for set med mine øje, så arbejder man ikke på den måde længere.

Værdi er IKKE penge, værdi er noget du køber og tilfører til din virksomhed, nogle gange er vekselkursen høj, andre gange er den lav.
ERP er noget som skal skabe værdi for virksomheden, ikke tage energi.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)