Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skabelon til en regning for en kunde, som ikke mødte op

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har brug for hjælp til hvordan man kan sende en regning ud til en kunde, som har ignoreret aflysningspolitikken og som derfor skal have en regning på halvdelen af behandlingens beløb.

Hvordan kan jeg gøre dette?

Er der lovgivning omkring dette? 

Jeg har ikke prøvet det før og jeg er også i tvivl om det overhovedet kan betale sig for en behandling, der koster 580,-

Hvilke muligheder har jeg?

De bedste hilsner

Sabrina

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis du kan bevise, at kunden ved sin bestilling har accepteret at man skal betale for en halv behandling når man udebliver, så kan du jo i princippet sende vedkommende en regning.

Men jeg ville i dit sted nok lige stikke en finger i jorden. Hvis det aldrig er sket før, så har DENNE kunde jo i hvert fald heller ikke svigtet før. Jeg ville selv kun gribe til en fakturering, hvis en kunde gentagne gange og uden en god grund udebliver. Eller faktisk ville min bestillingsbog nok bare være konstant booket op, når en kunde ringer, som er udeblevet uden grund et par gange.

Jeg synes, du skal glemme alt om det og arbejde på at få (endnu) flere kunde i  butikken i stedet :-)

Prøv at spørge din frisør næste gang, hvordan hun takler dette problem.

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

mange tak for dit hurtige svar!

Der står inde på hjemmesiden direkte under bookingknappen:

NB: Afbud skal ske senest 12 timer før ved booking af arrangement eller behandling ellers pålægges at betale 50% af prisen

At aflysningen skal ske indenfor 12 timer er beskrevet i kvitteringen kunden får på mail, men der står ikke det med de 50%. 

Det sker 1 gang hver 2 måned ca og det er lige irriterende hver gang. Det er oftest ved de dyre behandlinger at det sker. Man kan diskutere om 580,- er dyrt, men det løber op, når det næsten altid er den behandling. Det er egentlig også mere en principsag og også at drive en virksomhed professionelt, hvor man sender regninger ud, når kunden ikke møder op. Eller hvad tænker du?

Det er aldrig stamkunderne, men nye kunder der gør det. 

Jeg talte med en anden klinik og de lægger en bøde på, næste gang kunden kommer og skal have sin behandling. Men det er jo kun muligt, hvis kunden altså kommer igen. Og der er en tendens til, at de kunder som ikke aflyser ikke kommer igen og jeg synes faktisk ikke, at det er ok, at de skal slippe afsted med det. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina

290,- lyder lidt som småpenge i forhold til det arbejde du næsten er garanteret.

Først skal der laves en regning og den skal sendes. Hvad så hvis de ikke vil betale den? Har du tænkt dig at følge op på det? Det bliver typisk meget dyrere.

Selv for tilbagevendende kunder ville jeg være påpasselig med at pålægge gebyret, du risikerer at skræmme dem væk.

Du skriver at det er en principsag, men det kan bare hurtigt blive et meget dyrt princip.

Tænker du i stedet bør overveje forudbetaling (evt. kun for nye kunder), så mister du ikke penge og kan fastholde dit princip :)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

ja, det er det muligvis - småpenge.

Jeg tænkte at formulere en tekst i en mail om, at kunden ikke har overholdt vores aflysningspolitik og så sende en almindelig regning på halvdelen af beløbet og skrive netto 8 dage. 

Hvis hun ikke har tænkt sig at betale den, så vil jeg ikke gøre mere, da, som du også skriver, det vil blive dyrere, men hvis jeg nu kunne få hende til at bide på krogen, så kunne det være fornemt.

Det var en mulighed med forudbetaling. Det fortalte den anden klinik jeg spurgte også om, at det gjorde de.

Hvordan kan jeg få kunden til at forudbetale - jeg har ikke betalingsdel i min booking, da kunden betaler hernede. Skal jeg kontakte kunden og bede hende sende et depositum via sms, som hun kan overføre med det samme på mobilepay?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SabrinaLA:
Jeg tænkte at formulere en tekst i en mail om, at kunden ikke har overholdt vores aflysningspolitik og så sende en almindelig regning på halvdelen af beløbet og skrive netto 8 dage. 

Fair nok. Ingen tvivl om det. Men heller ingen tvivl om, at hvis jeg fik sådan en regning, ville jeg aldrig sætte mine ben i den forretning igen. En blanding af skam og irritation.

Når jeg HAR aflyst i sidste øjeblik eller simpelthen har været tvunget til at udeblive (hhv. min frisør og kiropraktor) har jeg altid selv tilbudt at betale fuld pris, men de har begge afvist og modtaget min forklaring samt undskyldning. Det er en af mange grunde til at jeg er en glad og loyal kunde.

Jeg er til gengæld meget, meget glad for sms-varsel, så jeg i hvert fald ikke GLEMMER at komme.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SabrinaLA:
Hvordan kan jeg få kunden til at forudbetale - jeg har ikke betalingsdel i min booking, da kunden betaler hernede. Skal jeg kontakte kunden og bede hende sende et depositum via sms, som hun kan overføre med det samme på mobilepay?

Der findes et utal af løsninger, men hvis du bruger MobilePay kan du jo fortælle dem at deres tidsbestilling ikke er bekræftet førend der er betalt via MobilePay. Det bedste ville være at få det integreret i din booking. Det er ikke gratis, men det kan nok spare dig tid. 

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)